rem0 Skrevet August 22, 2011 Skrevet August 22, 2011 Hei. Satt å leste litt i instruksjonsboken da jeg nylig har kjøpt meg en e90 06mod, og der kom jeg over noe som kalles "automatisk halvljus". Dette vil si at bilen skal automatisk veksle mellom lys i forhold til lysnivået utendørs når bryteren er vridd helt til venstre (se bilde). Mitt problem er at bilen ikke veksler mellom lysene. Har noen en formening om hvorfor den ikke gjør det? Bmw i Ålesund snakket om noen innstillinger, men finner ingen ting om dette i instruksjonsboken. Hjelp blir motatt med stor takk!
wicky124 Skrevet August 22, 2011 Skrevet August 22, 2011 Om bilen din hele tiden har lysene på uavhengig av lysforhold ute så har den enten: a; solgt ny i Norge med lysinnstilling som gjør at lysene er på uansett b; innstilt på iDrive at lysene skal være på hele tiden I Norge må man ha lys på hele tiden... Auto funksjonen på importbiler gjør at lysene slår av av i dagslys og på igjen ved skrumring/natt samt i tunneller... På de nyeste står som regel angeleyes på på dagtid når man har bryteren på auto...
rem0 Skrevet August 22, 2011 Forfatter Skrevet August 22, 2011 Ja da forstår jeg litt mer. Bilen min er norsk og har ikke iDrive, men er det da mulig å kode den slik at lysevekslingen blir som på nyere modeller? noen som vet?
ehrnst Skrevet August 22, 2011 Skrevet August 22, 2011 BMW (eller andre) kan nok kode dette så f.eks AE lyser på dagtid og slår automatisk om.
wicky124 Skrevet August 22, 2011 Skrevet August 22, 2011 Litt avhengig av om du har den nye typen angeleyes som lyser mye sterkere...
rem0 Skrevet August 22, 2011 Forfatter Skrevet August 22, 2011 aah ja, nei det har jeg nokk ikke i og med at det er en 06 modell. Men har dette med lovligheten å gjør? i så tilfelle ville det vell vert mulig å bytte ut med noen sterkere pærer? Takker for kjapt svar btw
rem0 Skrevet August 22, 2011 Forfatter Skrevet August 22, 2011 håper litt på at det er så enkelt som koding ja
wicky124 Skrevet August 22, 2011 Skrevet August 22, 2011 ja går fint an å kode om og bytte til sterkere pærer..og det er lovlig ja
rem0 Skrevet August 22, 2011 Forfatter Skrevet August 22, 2011 Flotters! Får ta meg en prat med bmw når den skal inn på service da. takk for hjelpen
kevin1982 Skrevet Februar 26, 2014 Skrevet Februar 26, 2014 Om bilen din hele tiden har lysene på uavhengig av lysforhold ute så har den enten: a; solgt ny i Norge med lysinnstilling som gjør at lysene er på uansett b; innstilt på iDrive at lysene skal være på hele tiden I Norge må man ha lys på hele tiden... Auto funksjonen på importbiler gjør at lysene slår av av i dagslys og på igjen ved skrumring/natt samt i tunneller... På de nyeste står som regel angeleyes på på dagtid når man har bryteren på auto... jeg tar opp denne tåden igjen. for min 2010 E83 er kjøpt ny hos Bilia i norge og på dagtid er det ikke noe lys foran ikke parklys / angeleyes. kommer jeg inn i tunnel feks så skrur den på xenon. kommer jeg ut fra tunnelen igjen. skrur den av alle lys igjen. og hørt med furubakken om dette og det gikk ikke å programere den så den skrudde på angeleyes i daglys og xenon når det ble mørkere. vår gammle F31 hadde det. og likte å ha det sånn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå