Virtual Skrevet August 23, 2011 Skrevet August 23, 2011 Er plaget med at det ligger seg utrolig mye vann mellom ytre gummilister på døren og de indre tetningslistene etter bilvask. Når jeg åpner dørene fosser det vann ut, virker som den nederste listen på døren tetter for godt slik at vannet ikke renner ut Det er ikke vann inne i dørene og det har heldigvis ikke kommet noe inn i bilen. Er det andre med e39 som opplever det samme, har vurdert å fjerne de nederste gummilistene på døren. Det samler seg jo bare dritt og rust på baksiden. Håper noen har erfart det samme og om det er mulig å gjøre noe med dette problemet.
aigin Skrevet August 23, 2011 Skrevet August 23, 2011 Hei 1: fjern dørpanelet 2: da ser du at "plasten" som dekker dørsiden har løsnet helt nederst. 3: ta den vekk, og fjern det gamle limet. 4: lim den fast med "spraylim"
Virtual Skrevet August 23, 2011 Forfatter Skrevet August 23, 2011 Hei 1: fjern dørpanelet 2: da ser du at "plasten" som dekker dørsiden har løsnet helt nederst. 3: ta den vekk, og fjern det gamle limet. 4: lim den fast med "spraylim" Takker for svar, men vannet kommer ikke den veien. Det har jeg sjekket Det kommer ikke så mye inn når det regner ute, kun når jeg vasker bilen med høytrykksvasker. Dette skjer med alle dørene.
aigin Skrevet August 23, 2011 Skrevet August 23, 2011 Er du 100% sikker, er ikke så mange plasser vannet kan komme inn til den inneste gummilista? sprut vann direkte på rutene, og ta opp døra og kjenn om det er vått nederst på dørpanelet.
Virtual Skrevet August 26, 2011 Forfatter Skrevet August 26, 2011 Er du 100% sikker, er ikke så mange plasser vannet kan komme inn til den inneste gummilista? sprut vann direkte på rutene, og ta opp døra og kjenn om det er vått nederst på dørpanelet. Takker for svar, du hadde helt rett. I dag dobbelt sjekket jeg og spylte mye vann på vinduene med brannslange, da kom det ut under dørpanelet. Jeg burde husket dette , mener nå at jeg har lest om dette problemet før her på forumet. Dørpanelene er nå enkel å ta av, men det er vel lurt å ha noen klips i reserve.
aigin Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 bra det da, bare flaks sjekk under dørkmatta om det har kommet vann inn også med det samme. det kan bli så fullt at det renner over kanten og inn i bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå