Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg har en BMW 316i fra 95 som begynner å synge på siste verset tror jeg. Den drar fryktelig dårlig og jeg må virkelig langt oppover på turtelleren før jeg kan gire, hvis ikke så kveles motoren, eller så må jeg gire ned igjen. Kommer jo såvidt opp bakken hjemme uten å måtte gå helt ned i 1.gir. Her kjører jeg normalt opp på 3.gir... I tillegg så er bensinforbruket økt kraftig etter at jeg fikk disse problemene. Noen som vet hva det kan være?.....eventuelt hva det koster å reparere dette på et verksted. Hilsen en som har LITE peiling på bil :-)

Skrevet

Den står på eksosen, måler luft/bensin forholdet i eksosen. Sjekk koed eller gs så ser du hva det koster. Er gjort på 5-10min å bytte selv inkludert å jekke opp bilen.

Skrevet
Ja, jeg får ta'n på verksted for å stille diagnose. Er fere som har nevnt lambda sonde....hva er det egentlig? hehe

Og er dette eventuelt dyrt å fikse?

Her er luftmassemåler hos Koed.

Men er helt sikker på at du kan få en brukt en for 3-500.

Luftmængdemåler www11119 NOK 3.018,00 / NOK 3.772,501 Kjøp stk.

Til følgende modeller:

316i M40 Limousine

316i M43 Limousine

316i Touring

316i Coupe

316i 1,6 Compact

1 = Pris inkl. 25% mva.

Lamda til samme. Den tror jeg er best å kjøpe ny.

Lambda-sonder

M42 Til og med 8/1992 www11430 NOK 744,00 / NOK 930,001 Kjøp stk.

M42 Fra og med 9/1992 www9917 NOK 852,00 / NOK 1.065,001 Kjøp stk.

M44 + 316i 1,9 (Billede) www11444 NOK 723,00 / NOK 903,751 Kjøp stk.

Skrevet
lambasonde har ingen funksjon på full gass. så vis den går så dårlig på full gass ville jeg søkt et annet sted:-)

Den var ny for meg. Sikker?

Full gass mener du da bare full gass eller full gass med høyt turtall :roll:

Skrevet

det fikk jeg beskjed om da jeg dreiv og felsøkte på noen små ting:-) men er ikke være en og koble den fra og se om man merker forsjeld da:-) men er ganske sikker på den ikke fungerer på full gass. om det var hele registeret eller bare på toppen fikk jeg ingen bveskjed om :-)

Skrevet

høres litt ut som katalysator, det merker du lett. når du har kjørt en liten tur og kjenner at det oser skikkelig varme fra katalysatoren er den garantert tett. kan også være sprekk i innsugsbelgen din, noe som er vanlig på disse motorene, da går den også veldig urent på tomgang og stopper som regel,

Skrevet

dunk ett eller anna borti katalysatoren og hør etter raslelyder.. Det som bruker og skje er att innmaten løsner, den er av keramikk, også tetter den for utblås:)

For og teste innsugsbelg så er det bare og spraye litt startgass rundt den for så og høre om motor øker litt på turtall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...