Sammoht Skrevet August 25, 2011 Skrevet August 25, 2011 Hei. Har et problem med min E39. Kjøpte den av forhandler, og påklaget en liten lyd som forhandler skulle få sett på og eventuelt fikset før overlevering. Slik skjedde ikke. Det er en lang historie jeg skal hoppe over i denne omgang. Slik er problemet: 520i automat Ved turtall ca. 1100-1250 og ca. 2250-2500 høres en metallisk lyd som et skrujern på slipestein eller en kule/ring som roterer fort. Roteringen i lyden er dobbelt så rask på 2500 som 1250, noe som da stemmer med turtallet. Derfor er jeg sikker på at problemet ligger i kassen. Forhandleren snor seg unna hver gang jeg har bilen inne på deres verksted. De hevder de ikke hører det, og at det kan ha vært relatert til andre problemer som de har fikset. I realiteten tror jeg de vet om lyden, men ikke vil vedkjenne seg det da kostnadene kan bli store. Lyden kommer kun når bilen er i gir, og kommer på alle gir når turtalla passeres. Kun når bilen har oppnådd arbeidstemp. Hvis jeg skal selge bilen en dag, tror jeg ikke denne lyden gjør det enkelt. Det bråker såpass mye at folk snur seg etter bilen. Lyden høres ikke så godt inni kabinen, men med vinduet nede reflekterer den fra vegger og autovern. Noen gode tips om hva dette kan være og hvordan jeg kan få løst problemet? Edit: Verkstedsjefen hos forhandleren presterte å si at han hadde kjørt i tre kvarter med bilen (!?) uten å høre lyden. Jeg hørte den 2 min. etter at jeg henta den igjen. Rart jeg er frustrert?
cmito Skrevet August 25, 2011 Skrevet August 25, 2011 Kommer lyden når bilen bare renner i gir også? Kan ikke være opphengslageret på mellomakselen som er defekt?
Sammoht Skrevet August 25, 2011 Forfatter Skrevet August 25, 2011 Hei, og takk for svar Den kommer kun ved gasspådrag eller hvis jeg holder jevnt pådrag slik at den ligger på konstant turtall. Hører lyden passere på alle gir (ink. revers) når jeg akselererer, men ingen ting hvis jeg bremser på gira eller lar bilen trillen uten trykk på gassen. Ingen lyd på tomgang. Er det lett å se en slik defekt? Skal se om jeg får gjort et opptak av lyden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå