torgeirb Skrevet August 25, 2011 Skrevet August 25, 2011 Sendte i dag min BMW E34 inn på 4 hjulskontroll som de skulla ha 1500 kr for, Nå de skulle justere spissinga greide de å bryte rett av venstre styrestag. Dette koster 1000kr hos dem å kjøpe nytt + arbeid, men jeg mener dette er noe de burde rette opp i siden det var dem så knakk det. Verkstedet sier at dette er en skade jeg er nødt til å dekke å gav som eneste forklaring på hvorfor dette skjedde, "Dritt bil". Noen meninger?
Tore Kn Skrevet August 25, 2011 Skrevet August 25, 2011 Kan ikke helt se at verkstedet burde dekke det, vær glad styrestaget knakk mens bilen var på verksted og ikke i 80Km/t på veien. Hadde bilen vært forholdsvis ny ville saken vært en annen.
torgeirb Skrevet August 25, 2011 Forfatter Skrevet August 25, 2011 styrestaget ser jo nesten helt nytt ut. ikke noe rust på det i det heletatt. Verkstedet brukte en megastor vannpumpetang for å få det opp, men det gikk ikke helt som de hadde tenkt.
aigin Skrevet August 25, 2011 Skrevet August 25, 2011 Dette må du dekke selv! Hvis verkstedet har gjort jobben riktig, så har de prøvd å løsne den uten å bruke varme; og når den da går i stykker så er det pga at den var fastrustet. Det er ikke verkstedets feil at biler ruster
Tore Kn Skrevet August 25, 2011 Skrevet August 25, 2011 Hm hm, de burde kanskje prøvd varme først......mulig jeg ombestemmer meg...
aigin Skrevet August 25, 2011 Skrevet August 25, 2011 Det er vel strengt forbudt å varme forstillingsdeler, selv om mange faktisk gjør det.. Grunnen er at man forandrer stålets egenskaper under en slik prosess, og faren for at den knekker under kjøring blir plutselig aktuell .
jolly Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 De har lov å bruke varme for å få av. MEN det er KUN hvis det skal skiftes. Er ikke lov å sette på igjen en del som er tatt av med varmehjelp. Er stygt redd for at staget ditt sto for utskifting , og støtter en annen her med at du kanskje burde være fornøyd med at det at det knakk når den var på verksted.... "drittbil" kommentaren kunne de spart seg da...mistet sikkert fremtidige besøk på den...
aigin Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 jolly: enig med deg her, og grunnen til at den knakk kan være at den har blitt varmet opp før. normalt så skal det mye til for å klare å knekke disse, de bøyes lenge før det skjer.
torgeirb Skrevet September 13, 2011 Forfatter Skrevet September 13, 2011 Det som skjedde i denne saken er at de brukte varme og en stor vannpumpetang å da skulle de bare justere. Men det som skjedde var at jeg ringte forbrukerrådet å de kunne fortelle at hvis er bilverksted skal gjøre en reperasjon på en bil og de står i fare for å ødelegge en ting/del som koster mer enn 350kr, er de pliktige til å ringe å spørre om tillatelse fra eier før de prøver på noe. Jeg dro ned dit å la det arke på borde å de fikk plutselig en helt annen tone. Slapp å betale ett øre. Så vet dere det neste gang dere evt skulle ha et slikt problem
flyingwheels Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 Det som skjedde i denne saken er at de brukte varme og en stor vannpumpetang å da skulle de bare justere. Men det som skjedde var at jeg ringte forbrukerrådet å de kunne fortelle at hvis er bilverksted skal gjøre en reperasjon på en bil og de står i fare for å ødelegge en ting/del som koster mer enn 350kr, er de pliktige til å ringe å spørre om tillatelse fra eier før de prøver på noe. Jeg dro ned dit å la det arke på borde å de fikk plutselig en helt annen tone. Slapp å betale ett øre. Så vet dere det neste gang dere evt skulle ha et slikt problem De var jammen bra dette ble tatt opp, mange som kan spare penger på å vite regler og ansvar for bilen når den er på verksted:-)
BruteForce Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 torgeirB; and justice for all Godt at du fikk adressert problemet. Det er dessverre alt for mange verksteder som sniker seg unna denne type problemstillinger. De fleste er faktisk vel vitende, men på tross av dette villedes kunden av den profesjonelle part (verkstedet). aigin; hvor er du teknisk leder / verksmester?
E28 TURBO Skrevet September 15, 2011 Skrevet September 15, 2011 Well done Torgeir! Ble stille på spesialistene da tenker jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå