chris-85 Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 Jeg var nettopp på eukontroll med en E30 cab, å fikk en 2`er på: lambdaverdi utenfor1+-0,03 eller utenfor fabrikatens verdiområde.. Hva skyldes dette, hvordan fikser jeg det?? Mvh chris-andre
aigin Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 Har denne bilen orginalmontert 3 veis katalysator og lambda sonde, og åssen årsmodell er dette?? Man skal kun ta måle Lamda verdien ved forhøyet tomgang (ca 2000rpm), og når motoren er varm (arbeidstemp). Forsikre deg om at de har gjort dette riktig
chris-85 Skrevet August 26, 2011 Forfatter Skrevet August 26, 2011 hei.. det er vertfall lambda på den, usikker med katalysatoren, er en 91 mod. det ble gjennomført på riktig måte
aigin Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 Hvis den ikke har Katalysator, så skal man se bort i fra Lamda verdien, og kun måle CO
Remi Berg Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 hei..det er vertfall lambda på den, usikker med katalysatoren, er en 91 mod. det ble gjennomført på riktig måte Hvis den ikke har Katalysator, så skal man se bort i fra Lamda verdien, og kun måle CO Hvis den har lambda sensor så har den katalysator. Katalysator ble påbudt for biler solgt ny etter 1/1-89 så denne bilen har katalysator så fremt den ikke er tatt vekk i ettertid. Årsaken kan være mye, defekt lambdasonde, defekt luftmengdemåler, frieksos, falskluft, tett luftfilter osv.
aigin Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 det hadde jeg helt glemt, det stemmer det ja Men mener å huske at Volvo kom med Lamda uten kat !? på 80 tallet en gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå