rapidspeed Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 har søkt og søkt men ikke lett å finne.. noen som har ett forslag til hva som feiler bilen min? merket det egentlig ganske tilfeldig så problemet har ikke vært der lenge... når jeg starter opp bilen må den "gå" seg til før den går jevnt og fint noen ganger.. men selv etter dette kan den "lugge" i tomgangen.. luggingen kommer også ved jevnt turtall langs veien... ved flat pedal eller aks så oppfører den seg eksemplarisk... kan dette være en av disse berømmelige fødepumpene?
aloebiz.net Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 Jupp eller kanskje en dyse. Gå å ta en diagnose! Så det lett på diagnosen at verdiene var avvikende på den ene dysa på min. Bytta den dysa og bilen slutta å riste på tomgang og lavt turtall..! Jeg bytta også nettopp inline pumpa (den som sitter ca under førerstolen) og synes nå at motoren går mye jevnere. Bilen min passerte akkurat 200.000 km.
aigin Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 ikke så dumt å sjekke motstanden på glødepluggene i samme slengen.
rapidspeed Skrevet August 27, 2011 Forfatter Skrevet August 27, 2011 Jupp eller kanskje en dyse. Gå å ta en diagnose! Så det lett på diagnosen at verdiene var avvikende på den ene dysa på min. Bytta den dysa og bilen slutta å riste på tomgang og lavt turtall..!Jeg bytta også nettopp inline pumpa (den som sitter ca under førerstolen) og synes nå at motoren går mye jevnere. Bilen min passerte akkurat 200.000 km. takker.. skal få det gjordt på mandag..
rapidspeed Skrevet August 28, 2011 Forfatter Skrevet August 28, 2011 hmmm... var ute igår og la meg under bilen og rev litt i beskyttelsesplata under bilen, ca under førerstol for å lokalisere fødepumpa.. det gikk greit.. dunket plata på plass igjen uten å gjøre noe mer.. gikk oppgitt inn... vårt på 12 timersskift idag kom hjem laga mat til meg og unga.. la unga.. gikk ut og på pur faenskap starta bilen... går klokkerent??? kan dunkene når jeg dytta plata på plass fått igang pumpa for litt? at den går på siste verset? tyder jo på det.. ruset litt og.. null fusk eller noe.. står og går seg varm nå.. men ingen indikasjoner på tull.. kan jeg være så heldig at det bare er fødepumpa som kødder med meg? spør gutta her først da jeg ikke er kjent med commonrail.. er motorbygger innen vw diesler jeg, forkammermotorer.... hva mener gutta?(evt jentene?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå