HaraldG Skrevet August 26, 2011 Share Skrevet August 26, 2011 Slenger ut en liten tråd om bilen min her, etter mye om og men og læring har jeg endelig fått montert skikkelig senkesett på verksted og fikset en rekke ting og jalla løsninger fra forrige eier. Bilen er utstyrt med: - 19" M5 felger, - KW V2 coilovers justerbare i høyde og rebound (alle tall grønne på firehjulskontroll) - Foreløpig original frontfanger med splittere (skal byttes) - LED baklykter, rød og grå - Bilen er helt sort med sorte lister og sorte detaljer. - Hualingan mediespiller med navigasjon, ipod tilkobling og handsfree mikrofon. - Litt random og litt jalla anlegg med 1000w forsterker, dette skal fikses og alle ledninger skal skjules. - Automatisk klimaanlegg. - Grå trimlister innvendig. - Bilen er i fargen cosmo svart. - Skiltlysene bak er byttet med hvite og sterke skiltlykter med rebound slik at varsellampene for lyset fungerer inne i bilen. - Angeleyes - Höen xenon-look frontlykter - Blinklys i klart glass - "Haifinne" på taket - Bakrutesenk - M3 E46 speil - Helt nye matter inne i bilen med en liten M3 logo på - M3 håndbrekk - M3 bakspoiler/list - Har også installert koppholder, og myntholder i midtkonsollen. Tro det eller ei, damene har rett, det er utrolig praktisk Holder forøvrig på å fikse opp bilen etter forrige eier. Endelig har nytt senkesett kommet på, forrige senkesett var kun nye fjærer og det var ikke godkjent i vognkort, løsningen var rett og slett jalla, og jeg ble så smått lurt på dette punktet da jeg kjøpte bilen. Er veldig fornøyd med det nye senkesettet, bilen er med det senket 3 cm og rebound er satt til middels comfort. Bilen er veldig fast i alle svinger og veldig deilig å kjøre. Jeg kan kjøre så fort jeg vil (nesten ) over dumper med disse coiloversene uten at bilen subber, eller slår nedi. Faktisk slår en annen bil jeg kjører (en helt ny WV Touran) nedi lettere. Mulig coiloversene er litt overkill, de er trossalt noe av det bedre som er å få tak i på markedet i dag. Bedre med overkill, enn noe som er halvveis. Ellers har løsninger på bilen vært preget av billigste utvei og derav jalla løsninger fra forrige eier. En bil som E46 fortjener ikke slik behandling spør du meg, så jeg er godt i gang med å få en feilfri bil. Ting som står på planen: - Skifte ut frontfanger med m-tech 2 fanger (forrige fanger har lakken falt av og den er litt herpa pga. det forrige senkesettet som gjorde at bilen dunket lett nedi på dumper og subbet) - Montere nye bremseskiver og klosser, borrede bremseskiver og bedre klosser foran og bak. - Omlakkere finne på taket og bakrute senk (dette er også jalla lakkert i feil svart farge) - Kjøpe nye 18" vinterfelger, helst noe originalt BMW. - Få anlegget litt oppgradert og fikset på. Skjermene foran høyttalerne er tydeligvis hjemmelaget med litt lim utenfor kantene osv. - Nye og bedre dekk, som sporer mindre og lager mindre støy inne i bilen. - Höen lamper også i tåkelykter. - Fikse elektriske vinduer, høyre side virker ikke, venstre side klikker og bærer preg av å snart bli ødelagt. - Kjøpe ny patron til airbag på passasjersete. - Sende bilen inn til profesjonelle detailere og få lakkrestaurering (grundig vask, claying, polering, voksing osv), samt interiørrens. Full shine våren 2012 (ikke vits i å gjøre dette før vinteren, samt at det er lang ventetid på dette) Eksempel på full shine: http://www.detailersclub.no/forum/topic ... m3-04-mod/ - Leker litt med tanken på soting, da ikke filter, men skikkelig soting. Vil heller ikke ha ekstrem sot, men noe sånt som 25-35% hadde vært greit tror jeg. Hvilke meninger har folket om dette? Er det too much, eller fett? Litt usikker selv. - Høyre sidespeil er og har alltid vært litt løst i glasset, ser det vibrerer litt når jeg kjører, skal se nærmere på dette. - Nye plastskilter, forrige skilter er litt slitte og bulkete. Er eller ganske opptatt av at bilen skal være veldig strøken, helt uten disse billige jalla løsningene jeg kjøpte den med. Alt skal gjøres 100% rett og jeg sparer på alt av papirer og dokumentasjoner. Det er nettopp blitt fikset på understell, hvor 6 foringer er byttet, div rustne bolter er byttet og div plater byttet. Bilen har etter dette blitt finere og fastere å kjøre, samt at bensinforbruket er gått ned. Samtidig bråker den ikke når den står på tomgang (var jo slitte foringer). En ting jeg hvertfall har lært er at neste gang jeg kjøper bil, kjøper jeg den helt original. Man vet aldri hvilke løsninger som kan være utfordrende og jalla, hvertfall hvis man har lite peiling. Jeg satser på en meget fornøyd kjøper når denne bilen en gang skal selges, helt blottet for jalla og billige løsninger. Legger kun ut et midlertidig bilde fra forrige eier, akkurat nå sitter jeg på mobilt bredbånd som er blitt skrudd ned i hastighet, så håpløst å laste opp/ned ting Uploaded with ImageShack.us Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå