TerjeA Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Heisann! Driver å skal bygge meg M30b35 turbo, og skal handle meg kam. Men er i tvil om hvilken som er best av Z55 og M7 kammen til PPF? Noen som vil hjelpe meg?
tonyku Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 M7: Helt nyutvecklad kamaxel! 300/300 duration och 11,2mm lyft(max som går att montera utan modifiering). 110 graders nockvinkel. Detta är kamaxeln för dig som ska bygga en riktigt vild M30! Z55:Turbo kamaxel. 284 grader. 11.2 mm lyft och 113 graders lobseparation. M7 kammen er kvassere. Noen motorgurier kan vell kansje forklare videre hva det har i praktisk betydning. M7 kammen er vell relativt ny for markedet. Fant ikke mange som har testet den. Derfor har har jeg bestillt Z55.
Joachim_M5 Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Kommer såklart an på hvor mye effekt man har planer om å ta ut det. Skal du "bare" ha 5-600hk så er M7 kammen unødvendig.
TerjeA Skrevet August 27, 2011 Forfatter Skrevet August 27, 2011 Heisann! Takk for svar! Ok, så hvor my hk er m7 kammen beregnet for? I første omgang satser eg på 400 hest.. men du vil jo alltid ha meir! så derfor når eg først kjøper kam, vil eg ha det beste, så eg slepper å kjøpe to ganger får å si det sånn! Prisforskjellen er ikkje så viktig.. Så hva fåreslår dere?
Joachim_M5 Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 å kalle en av de to kammene "den beste" blir litt feil. Valg av kam avhenger av mange faktorer. Åssen turbo du har, åssen karakter man vil ha på motoren, effektmål osv..... Men i og med at du satser på 400hk i første omgang så bør du gå for en z55. Ingen grunn til å bruke m7, for den er ganske "stygg" og beregnet for motorer med MYE effekt. z55 holder i laaange baner. Null problem å ta ut 600+ med den.
TerjeA Skrevet August 28, 2011 Forfatter Skrevet August 28, 2011 nei selfølgelig er det ikkje den "beste".. Men prisklassen er jo så å si lik, så best til motoren min av de to da for å si det sånn! Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå