staM Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Hei! Har fremdeles problemer med tomgangen på en m50b20. Den går ujevnt med en gang man starter opp, og av og til så kan den gå så lavt ned at motoren stopper. Også litt rar når man gasser, og forbruksmåleren kan gå fra omtrent ingenting til opp på 3 liter på mila og rote frem og tilbake. Jeg nappet ut luftmassemåleren, og da skjedde det ingenting. Så da skaffet jeg en ny luftmassemåler, og når jeg tar ut kontakten på denne så stopper motoren med en gang. Så da virker det som den er i orden. Tomgangsregulatoren skiftet forrige eier rett før salg. Er det noen som har noen flere forslag til hva jeg kan prøve? Vil det hjelpe å få stilt diagnose på bilen? Den går altså rart på tomgang, turtallet faller så blir motoren nesten kvelt også henter motoren seg opp igjen, slik gjør den flere ganger, etter det så går den ganske fint. Under kjøring virker den helt normal.
staM Skrevet August 28, 2011 Forfatter Skrevet August 28, 2011 Har også tatt ut batteriet i 20 min så bilen har fått ladet seg helt ut og resatt seg. Fremdeles ingen endring.
staM Skrevet August 29, 2011 Forfatter Skrevet August 29, 2011 Nei, den har jeg ikke byttet. Kan det være problemet når det kun er på tomgang, og det fungererer fint i fart?
Kjexx Skrevet August 29, 2011 Skrevet August 29, 2011 Jepp... Det er den og lmm som bestemmer bensinflowen i bilen din. Om den ikke fungerer går bilen i nødmodus. Akkurat som om lmm ikke fungerer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå