Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

bilen min fusker ved vanlig kjøring! ;o

Vanligst når jeg kjører i 30-40 km i 2-gire.

Holder gassen jevnt, så gir den seg bare. Blir som å slippe gassen, å når jeg gir på så er det VELDIG dårlig respons med det første, også kommer den etterhvert.

Er det lmm?

Takker for svar! :D

Skrevet
bilen min fusker ved vanlig kjøring! ;o

Vanligst når jeg kjører i 30-40 km i 2-gire.

Holder gassen jevnt, så gir den seg bare. Blir som å slippe gassen, å når jeg gir på så er det VELDIG dårlig respons med det første, også kommer den etterhvert.

Er det lmm?

Takker for svar! :D

Har også fjusket på tomgang en gang, men ikke noe mer enda :P

Skrevet

Hei!

Et slikt problem kan være en del forskjellig, men det er nok relatert til injection systemet.

Begynn med å sjekke det helt enkle, tennplugger, ta ut alle og se etter alt for lys eller mørk farge. Ser de gamle ut, skift de. LMM blir ofte fort utpekt som syndebukk, du kan ta den ut og se om du ser noe åpenbart galt, sjekk at sensor elementene er rene, (kan fortsatt være denne selv om alt ser ok ut). Oppfører den seg bedre på høyere turtall og mer pådrag? Det sitter posisjonssensorer for kamaksling og veivaksling, de er kjent for å ryke. Hvis du kjenner noen eller tar deg råd til å kjøre en diagnose på bilen kan det hjelpe deg i å finne feilen(e) uten å skifte deler som et skudd i blinde. Selv om du får opp feil lambda-verdier under en slik diagnose så er det ikke dermed sagt at det er lambda sensor feil.

Er dette motor med eller uten VANOS? Nå vil jeg ikke tro at dette er en vanos feil, men vit at den også spiller en viktig rolle.

Lykke til!

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...