Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg kjøper Bbs rs på 16x8 med 215/45, vil jeg ha problemer med subbing? e30 325 med 50/40senk.. ønsker endel kant, men usikker på hvordan innpress jeg må ligge på? noen som har erfaringer selv med dette?

Skrevet

fordi veiene i nordnorge ikke kan sammenlignes med dem lengre sør :P greit med den lille ekstra dempingen :P 205/40 på 9.5 felg?? klarer dem å få luft i det? :P

215/40 går forsåvidt kanskje greit.. subber det noe særlig hos deg? hvordan senk kjører du?

Skrevet
fordi veiene i nordnorge ikke kan sammenlignes med dem lengre sør :P greit med den lille ekstra dempingen :P 205/40 på 9.5 felg?? klarer dem å få luft i det? :P

215/40 går forsåvidt kanskje greit.. subber det noe særlig hos deg? hvordan senk kjører du?

Haha, alle skal syte og klage over veiene, men de er nok stort sett like elendig over alt. Bor selv på en øy ute i havgapet i midtnorge, med knappe 2000 innbyggere, uten fastlandsforbindelse, så du må ikke tro at vi har autostrada-veier, uten tælehiv, store hull, for det er generelt dårlig vei her :lol:

Om du vil ha demping, så kjøp deg 14" med 195.65 profil :mrgreen:

205.40 funker fjell på 9,5" bredde.. Ingen store problemer med å få i luft. (Tror kaaanskje jeg brukte sjokkfyller på den ene felgen). Men 215.40 er jo et alternativ. Jeg pressa på 205 for å unngå subbing uten å dra buene så profilen forandres.

Som BMWbenny sier så kjører jeg JOM coilovers, som er justert heelt i bunn... Tilsvarer ca 85-90mm senk foran, og 70-75mm bak. Subber ikke nei, ikke med 5stk i bilen en gang.. Den indre kanten bak er piiittelitt banket inn, men pga lite dekk så går det klart sikkert uten at du tar inn den indre kanten også.. Du vil jo også få 1,5" mindre bak og 1" mindre foran..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...