Gå til innhold

S50B32 - Helt død, Noen innspill ? Prøvekjøring ( haster)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo .

dette er en 1997 modell cab .

3,2 liter , 6 trinnskasse . cruise control .

Girkassen har vært av bilen i 1,5 år, samt at den har stått uten batteri denne perioden også .

startet å gikk for et års tid siden

nå er det montert kasse igjen og alt er på stell .

batteri er montert men helt komplett dødt når man vrir om nøkkelen .

ikke tikk i startmotor heller .

tenk deg og vri om nøkkelen uten at batteri sitter montert .

Kommer kun et tikk fra tenningslåsen idet man vrir om til startposisjon .

tenkte kanskje dette var ews problem ?

Ikke så dreven på denne ews'en så vet ikke om den skal kutte absolut all strøm til startmotor ?

bilen har en uoriginal type sentrallås . så jeg får altså ikke brukt originalt nøkkelen .

Låst opp og igjen flere ganger og prøvd og montere av batteri flere ganger også .

Begynner å gå tom for ideer .

det er strøm inn på startmotor .

Takk for svar

hilsen

Joakim :)

Skrevet

Når jeg sier komplett dødt så mener jeg kun idet jeg skal starte .

altså instrumentlys og alt er som det skal men kun starteren som er død !

Kan ikke ha noe med startsperren å gjøre siden den har stått så lenge uten batteri ?

Mvh

Joakim

Skrevet

Det kan være EWS problem, den vil ikke slå inn starter på den bilen hvis det er problemer med ews, har du flere nøkler, så kan jo du starte med og prøve det.

Skrevet

Har desverre kun en nøkkel !

Hørt litt rundt og flere sier at det høres ut som ews !

Alltid hatt en nøkkel til bilen så rart den har begynt å kødden å etter å ha stått litt .

Nøkkel kan ikke ta skade av og ligge sammen med andre nøkler over lengre periode ?

Takk for svar !

Skrevet

Finn EWS boksen under dashbordet, skal vel vere på passasjer siden under dash. Når du setter nøkkelen i hakk 2 på tenningen skal det si klikk fra EWS boksen. Gjør det ikke det så har du problemet ditt.

Sjekket sikkringer?

Skrevet
Finn EWS boksen under dashbordet, skal vel vere på passasjer siden under dash. Når du setter nøkkelen i hakk 2 på tenningen skal det si klikk fra EWS boksen. Gjør det ikke det så har du problemet ditt.

Sjekket sikkringer?

takk for svar larsen :) .

har sjekket over alle sikringer, og at det står konstant strøm på starter .

Har ikke sjekket opp ews boksen som du nevner over , men skal få sjekket opp dette også kommer jeg tilbake til innlegget :) .

takk

Skrevet

Vekker opp denne igjen !

er som larsen nevner over her .

Plukket ut hanskerommet slik at jeg kom til bra .

Tok ned ews boksen og la øret til den mens jeg vred tenningen i hakk 2, ikke et eneste liv !

Kan dette ha noe å gjøre med den uorignale alarmen ?

Eventuelt andre årsaker som kan forårsaket dette ?

Tror det er EWS 1 på bilen . står kun EWS på boksen ( Ikke EWS ll )

Da regner jeg med det er EWS l .

håper noen har noen fornuftige innspill her .

Kan være aktuelt om noen har en kjapp guide å koble seg utenom Ews også :)

Skrevet

Mulig det kan ha noe med alarmen å gjør ja.

Men det kan jo også vere nøkkelen, ringen rundt renningslåsen, ledningene, selve EWS boksen osv.

Men nå fant du jo problemet :)

Det går ikke an å koble seg utenom EWS, man må ha en spesiell chip i DME for å få bort EWS.

Skrevet

Så den beste løsningen nå er kanskje å få tak i et komplett ews kit ?

Ring på tenningslås, ews boks og chip fra nøkkel og prøve igjen ? :)

Er dette slikt som pleier å ryke btw ?

Har ikkelest så ofte at det er chip som ryker eller ring rundt nøkkel osv :) .

Takk for raskt svar !

Hilsen

Joakim

Skrevet

Akuratt det der har jeg ikke peiling på, men du kan jo kjøpe chip som fjerner startsperren også.

Kan vere noen andre kan svare deg på det der med EWS.

Når du bytter EWS så må du inn med pc for å pare de for at det skal funke.

Skrevet
Akuratt det der har jeg ikke peiling på, men du kan jo kjøpe chip som fjerner startsperren også.

Kan vere noen andre kan svare deg på det der med EWS.

Når du bytter EWS så må du inn med pc for å pare de for at det skal funke.

skal se hva jeg finner utav :) .

Saken er den at bilen er ikke min, jeg har tatt på meg jobben å sette den sammen for prøvekjøring å besiktning før jeg kjøper den selv til å bygge på en 320 .

Så blir opp til eieren :) .

Takk for god info, hjalp en del på veien :) ,

hilsen Joakim

Skrevet

Sjekk jordingen til ews, om den ikke får strøm/ mangler jord skjer det ingenting. Hadde det vært feil med chip, nøkkel eller ringantenne så tror jeg starteren hadde gått rundt. Du har ewsll på en 97 mod 3,2..

Skrevet
Sjekk jordingen til ews, om den ikke får strøm/ mangler jord skjer det ingenting. Hadde det vært feil med chip, nøkkel eller ringantenne så tror jeg starteren hadde gått rundt. Du har ewsll på en 97 mod 3,2..

måle jord i stikke inn til EWS boks under hanskerom :) ?

Kan ikke eventuelt ha noe med uorignal alarm å gjøre ?

Mor mi hadde en gammel rover en gang, da MÅTTE jeg bruke fjernkontrollen for å få av startsperre . altså låse opp og igjen med kontrollen .

hjalp ikke bruke dørlåsen kun kontrollen .

Mens på denne bmwen så er det uoriginal alarm så å låse opp og igjen med knappene på originalnøkkelen fungerer ikke .

fungerer kun å låse opp og igjen med uorignale kontrollen til låsen :) .

Takk for svar bård :)

Hilsen Joakim

Skrevet

kjøp nytt batteri og gjør rein polene når du har hevet det nedi skal starter surre rundt før det er noen poeng i å begynne å feilsøke på en e36 97 modell m3 du kan eventuellt ha en dårlig jordingskabelen festet til karosseri sjekk minus kabelen til karosseri .

Begynn med nytt batteri til starter går rundt.

ikke kast bort livet på feilsøking før du har strøm/saft i strømkablene , Vil aldri starte om du ikke har over 10.4 volt da detter coilene ut og startsperren slår inn uansett med strøm skal starter gå rundt.

om det ikke virker så er det bare å sjekke jordingskabel fra batteri til karosseri deretter så skal det gå bra.

hjelper ikke med noen batteriladere tilkoblet om batteriet kneler da må du ha booster for å være sikker eventuellt.

Husk plusskabelen til starter går rett på batteriet så ingenting der imellom som skal fade ut i første omgang. unntak jordingen er for svak eller batteri , så lenge innslaget på starter slår inn så vil jeg tro du har oversett noe med batteriet.

GOD kontakt over batteri, og bra batteri , Begynn der.

:)

Skrevet
kjøp nytt batteri og gjør rein polene når du har hevet det nedi skal starter surre rundt før det er noen poeng i å begynne å feilsøke på en e36 97 modell m3 du kan eventuellt ha en dårlig jordingskabelen festet til karosseri sjekk minus kabelen til karosseri .

Begynn med nytt batteri til starter går rundt.

ikke kast bort livet på feilsøking før du har strøm/saft i strømkablene , Vil aldri starte om du ikke har over 10.4 volt da detter coilene ut og startsperren slår inn uansett med strøm skal starter gå rundt.

om det ikke virker så er det bare å sjekke jordingskabel fra batteri til karosseri deretter så skal det gå bra.

hjelper ikke med noen batteriladere tilkoblet om batteriet kneler da må du ha booster for å være sikker eventuellt.

Husk plusskabelen til starter går rett på batteriet så ingenting der imellom som skal fade ut i første omgang. unntak jordingen er for svak eller batteri , så lenge innslaget på starter slår inn så vil jeg tro du har oversett noe med batteriet.

GOD kontakt over batteri, og bra batteri , Begynn der.

:)

Takk for svar :) .

Har selvfølgelig sjekket batteri, står konstant 12,8 V på startmotor :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...