Gå til innhold

S62 M5 motoren

BMW-MB
 Share

Anbefalte innlegg

Har lyst til å bygge s62 motor med twin turbo og en del hester! men lurer bare på om den vil tåle å bli kjørt hardt, om den vil tåle f.eks 1000 hk, om de motorene ryker, om det er en motor som ikke tåler å bli bygd for mye på osv...

Har noen forrslag ?? :?:?:?:?:?:?

r78fssdso5r3xw6qo9od.jpg

dette var bare et bilde jeg fant som ligner meget på det jeg tenker på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken borring har s62? Vet det har blitt kjørt over 700whp med orginal m60 motor. Den har jo "samme" blokk som s62. Er jo noen som kjører mye hk med sentrifugal kompressor ja. Men med turbo så blir det mye mere moment og du får så mye mere hk i mollomregistret, og det er mye hardere for en org motor. Men setter du i stålforinger, smidde stempler og råder er det ikke noe som tilsier att denne skal ryke med det første. Mulig blokka tåler det uten stålforinger og, men det er ikke så mange som har prøvd og kjørt mye hk ut av disse enda. Hadde sikkert greid 1000hk på 1 bar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører med modifiserte slike motorer i offshore båtløp, greier 800 sugehester ut av disse, så att det er en holdbar motor er ikke noe tvil om, får nok mye juling i offshore, med konstant høyt turtall osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører med modifiserte slike motorer i offshore båtløp, greier 800 sugehester ut av disse, så att det er en holdbar motor er ikke noe tvil om, får nok mye juling i offshore, med konstant høyt turtall osv.

DET visste jeg ikke... damn, det er rått!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som 5.0L?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...