orjan_eie Skrevet August 29, 2011 Skrevet August 29, 2011 Hei. Har endel spørsmål å komme med, nylig kjøpt meg en E34 Touring med M52b20 som er stroket til 2.3 montert i bilen. Syns det er litt "dødt" og ønsker litt mer effekt. Først av alt, er dette en motor å bygge noe utav? Jeg ønsker et relativt billig bygg, altså verken sprut eller så høyt trykk at jeg må senke kompresjon o.l. Hva kan jeg forvente av effekt ved ett slik bygg? Har lest litt når det gjelder denne biltypen og bygging av turbo, har forstått det slik at det er relativt trangt om plassen når det gjelder å at man "må" ha overliggende turbo. Dette kvier meg litt da turboen lyser mot politi eller veivesen om de åpner panseret. Innspill ? Grunnen at jeg kom på kompressor var at jeg så ett kit til salgs som var montert, det så relativt enklere ut enn å bygge turbo men her tar jeg gjerne feil? Ikke minst så det litt mer skjult ut syns jeg.. Jeg lurer litt på hva man må ut med for ett nytt kompressorkit til en slik motor? Snakker vi 10.000 eller oppimot en 30.000? Ett turbobygg etter mine krav burde vel være mulig å få til for en 15.000 ? Jeg håper det er noen som erfaring med lignende og kan gi meg noen gode svar og råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå