Gå til innhold

Kan ladelampen lyse pga. dårlig kontakt på batteriklemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ladelampen har herjet litt av og på de siste ukene. Stort sett virker den normal ved oppstart men tennes etter noen hundre meter for så å lyse en stund. Etter noen km slukker den gjerne igjen. Noen ganger blir den på lenger. I dag ble den på ganske lenge, og spenningen sank såpass at andre varsellys (ABS, ASC etc.) kom på. Men jeg kom i hvert fall hjem. Litt før det slukket lampen igjen...

Jeg gikk over dynamoen rett før ferien med nye børster, og slipte sporene for børstene etc.

Tidligere i sommer opplevde jeg også en gang at alle instrumentene sluknet på motorveien, trippteller nullstilte seg etc. - så kom de opp igjen etter noen titalls sekunder.

Nå i ettermiddag ville jeg måle og prøve meg litt frem, men måleapparatet manglet batteri og jeg fikk ikke gjort noe med det. Derimot kjente jeg at batteriklemmen kunne strammes litt - lett.

Etter dette har jeg ikke fått ladelampen på igjen. Jeg har kjørt et par km og latt bilen stå og gå i hagen en stund.

Hva tror dere? Kan dårlig kontakt der forklare en ladelampe som går av og på, og kanskje til og med at instrumentene sluknet hvis de manglet pluss?

Eller er dette for mye å håpe på...?

Skrevet

Ja, varsellampen lyser og slukner normalt når jeg starter.

Hehe, hva tolker du som hovedspørsmålet - om løs kontakt kan være feilen eller om det er for mye å håpe på...?

Skrevet

Hovedsp.er vel om en løs klemme kan påvirke ladelampen. Og det kan den helt klart. Alle Bmw'er av alle typer er utrolig ømfindtlig og avhengig av stabil strømtilførsel....når de ikke får det så er det ikke noen feil som overrasker meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...