dopha Skrevet August 30, 2011 Skrevet August 30, 2011 Hei. har akkuratt bygget turbo på en m50b20 motor i en e36. Var på første prøvetur i går kveld med den. Men jeg har problemer med tomgangen på den. den ligger å jager opp og ned på turtallet. må holde litt gass for at den ikke skal gå så lavt at den stopper. Verdt å nevne at jeg i farten glemte å koble til lamdasonden på første lille prøvetur. Kan elektronikken ha gått i nødmodus når den ikke hadde tilkoblet lamda? Må jeg koble av batteriet for å nullstille det igjen? Eller er det noe ombygging/modifisering for å få tomgangsregulator til å fungere når det er montert turbo? I og med at det går slanger inn på innsuget og diverse. Kansje den ikke liker når den får høyere trykk inn? Noen som har noen erfaring eller et svar på dette?
Brian Skrevet August 30, 2011 Skrevet August 30, 2011 Tomgangsregulatoren kobler du slik det står originalt. Kan være en fordel å lime slangen fra tomgangsregulatoren som går inn på innsuget, da denne har en tendens til å sprette ut med mer trykk. Den andre slangen tar du bare inn før gasspjeldet. Skal fungere om du setter det opp slik.
dopha Skrevet August 30, 2011 Forfatter Skrevet August 30, 2011 okey. tenker du på de slangene som er skrudd inn i orginale luftfilter-boksen? Står 2 slanger inn i en slags sensor som går inn i underkant av orginal luftfilter-boks, hva er de slangene og den sensoren?
Brian Skrevet August 30, 2011 Skrevet August 30, 2011 Nå er det så lenge siden jeg tok av denne at jeg ikke husker i farta. Men slangen fra tomgangsregulatoren er grei, den som går inn i underkant av innsuget. Deretter skal slangen fra undersiden av tomgangsregulatoren inn på en stuss som du ordner selv før gasspjeldet. Den føleren med slanger lar du bare ligge en eller annen plass. Strips den fast til noe slik at den ikke henger seg fast i bevegelige deler.
dopha Skrevet September 15, 2011 Forfatter Skrevet September 15, 2011 Glemte å skrive inn at jeg fant problemet. Men det viste seg etter litt plukking at det var en dyse som lå å fjusket litt. Sånn går det når du kjøper brukte dyser, hehe. Nye dyser montert og det fungerer flott
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå