bmwJon Skrevet August 30, 2011 Skrevet August 30, 2011 hei, som overskriften sier så lurer jeg på om noen har tips om hvordan jeg kan få innsuget og toppdekselet mitt glatt og polert? Jeg har allerede slipt det glatt med "negerkuse", så det gjenstår å slipe/polere vekk slipe merkene etter negerkusen og få det skikkelig blankt på forhånd takk
dunderdo Skrevet August 31, 2011 Skrevet August 31, 2011 hei, som overskriften sier så lurer jeg på om noen har tips om hvordan jeg kan få innsuget og toppdekselet mitt glatt og polert?Jeg har allerede slipt det glatt med "negerkuse", så det gjenstår å slipe/polere vekk slipe merkene etter negerkusen og få det skikkelig blankt på forhånd takk Har gjort dette selv, men det jeg anbefaler deg å gjøre er å glassblåse innsuget og toppen og send det til pulverlakkering i Ørsta (og du får den fargen du ønsker).... Det er mye penere, og myyyye lettere å holde rent og fint. Hvis ikke du vil dette, kan du bare skaffe deg MENGDER med sandpapir/slipeutstyr, og sette i gang. Det er utrolig mye pussing som skal til for å få dette til og bli bra Når du er ferdig kan du begynne å polere med "autosol" (fåes kjøpt på statoil feks) Bare husk, det er jææææævlig mye pussing... snakk om sikkert 20timer +++ Så hvis du ikke er forberedt på det kan du bare drite i det, for da er det like greit å la vær. Og etter du er ferdig må du stadig passe på å holde det blankt under panseret... så en pusse runde med autosol i ny og ne er å anbefale...
bmwJon Skrevet August 31, 2011 Forfatter Skrevet August 31, 2011 hei, som overskriften sier så lurer jeg på om noen har tips om hvordan jeg kan få innsuget og toppdekselet mitt glatt og polert?Jeg har allerede slipt det glatt med "negerkuse", så det gjenstår å slipe/polere vekk slipe merkene etter negerkusen og få det skikkelig blankt på forhånd takk Har gjort dette selv, men det jeg anbefaler deg å gjøre er å glassblåse innsuget og toppen og send det til pulverlakkering i Ørsta (og du får den fargen du ønsker).... Det er mye penere, og myyyye lettere å holde rent og fint. Hvis ikke du vil dette, kan du bare skaffe deg MENGDER med sandpapir/slipeutstyr, og sette i gang. Det er utrolig mye pussing som skal til for å få dette til og bli bra Når du er ferdig kan du begynne å polere med "autosol" (fåes kjøpt på statoil feks) Bare husk, det er jææææævlig mye pussing... snakk om sikkert 20timer +++ Så hvis du ikke er forberedt på det kan du bare drite i det, for da er det like greit å la vær. Og etter du er ferdig må du stadig passe på å holde det blankt under panseret... så en pusse runde med autosol i ny og ne er å anbefale... takk for svar, skal tenke på det..men pulverlakkering hørtes litt små dyrt ut? har allerede begynt å slipe endel, så mulig jeg bare gjør det selv
dunderdo Skrevet September 1, 2011 Skrevet September 1, 2011 Pulverlakkering er ikke dyrt i det heletatt... Det er faktisk billigere enn alt det sandpapiret og dritten du må ha når du skal polere et innsug så det skinner...
bmwJon Skrevet September 1, 2011 Forfatter Skrevet September 1, 2011 Pulverlakkering er ikke dyrt i det heletatt... Det er faktisk billigere enn alt det sandpapiret og dritten du må ha når du skal polere et innsug så det skinner... skal sjekke det ut! har du ett nr eller firmanavn?
S.Hafsmo Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 http://www.poleringsguide.se/poleringsguide/
bmwJon Skrevet September 4, 2011 Forfatter Skrevet September 4, 2011 http://www.poleringsguide.se/poleringsguide/ super side! takker
peder87 Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 det fra poleringsguiden funker. vi har prøvd dette på vår mercedes fra 1974 og er blankt enda 2-3 år siden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå