Lyktestolpe Skrevet August 31, 2011 Skrevet August 31, 2011 Noen som vet om en metode å fjerne servicemelding på 1999 E46? Har gjort servicen selv, men får ikke slettet koden ved hjelp av trykkekombinasjon. Hørte med bilextra der jeg skal ta EU godkjenning, med de nektet å slette koden med mindre de gjorde servicen selv. What to do?
ohboy Skrevet August 31, 2011 Skrevet August 31, 2011 Har du en rund obd kontakt i motorommet så er det bare å ta en ledning fra pin 7 til jord.
aigin Skrevet August 31, 2011 Skrevet August 31, 2011 er forskjellige prosedyrer på 1999 mod. Når i 1999 er den produsert? Her er for nyere en 08/1999 (om du har kjørt over tia, så kan det hende du må få det gjort med en tester: Slå av tenningen. Trykk og hold knapp A. Drei tenningsnøkkelen til stilling I. Etter fem sekunder vises ordene "OIL SERVICE" eller "INSPECTION" sammen med meldingen "reset" (tilbakestill) eller "re". Slipp ut knapp . Trykk og hold knapp A . Etter ytterligere fem sekunder begynner meldingen "reset" å blinke. Slipp ut knapp A. Trykk på og slipp knappen A igjen. Det nye serviceintervallet vises. Trykk inn og slipp opp knappen A. Nå vises meldingen "END SIA". Slå av tenningen.
aigin Skrevet August 31, 2011 Skrevet August 31, 2011 * Slå på tenningen. * Kople LED-prøvelampen mellom terminal 7 til motorens diagnosekontakt og jord. Diagnosekontakten sitter i motorrommet. Etter 3 sekunder vil 5 grønne LED-lys lyse. * Slå av tenningen.
gullsakar Skrevet August 31, 2011 Skrevet August 31, 2011 * Slå på tenningen.* Kople LED-prøvelampen mellom terminal 7 til motorens diagnosekontakt og jord. Diagnosekontakten sitter i motorrommet. Etter 3 sekunder vil 5 grønne LED-lys lyse. * Slå av tenningen. er dette også med en tester?? hva er det og hva koster den?
aigin Skrevet August 31, 2011 Skrevet August 31, 2011 Man bruker pøvelampe kun for å ikke kortslutte noe, just in case om du skulle bomme på stikker 7. Bruk en helt vanlig prøvelampe omså
gullsakar Skrevet August 31, 2011 Skrevet August 31, 2011 jeg er nokså grønn her asså.. hehe.. er snekker ikke bilmekaniker men interessert.. stikker 7? prøvelampe wtf?
Lyktestolpe Skrevet August 31, 2011 Forfatter Skrevet August 31, 2011 Jeg er heller ikke så kjent med hva en prøvelampe er. Fortell som om du skulle forklart det til en som kan null niks om slikt (:
aigin Skrevet August 31, 2011 Skrevet August 31, 2011 Jeg er heller ikke så kjent med hva en prøvelampe er. Fortell som om du skulle forklart det til en som kan null niks om slikt (: Hvis du ikke vet hva en prøvelampe er, så bør du ikke åpne panseet en gang! Søkeord: prøvelampe http://www.google.no/imghp?hl=no&tab=wi
gullsakar Skrevet August 31, 2011 Skrevet August 31, 2011 Jeg er heller ikke så kjent med hva en prøvelampe er. Fortell som om du skulle forklart det til en som kan null niks om slikt (: Hvis du ikke vet hva en prøvelampe er, så bør du ikke åpne panseet en gang! Søkeord: prøvelampe http://www.google.no/imghp?hl=no&tab=wi hyggelig du er idag da.. folk stiller jo spørsmål i et forum..
aigin Skrevet August 31, 2011 Skrevet August 31, 2011 Var hyggelig ment, tenkte at det beste for deg var at du ikke rotet med dette selv. Man bør jo ikke ha flere en 2 tomler når man holder på med slikt
gullsakar Skrevet August 31, 2011 Skrevet August 31, 2011 ja jobber som håndverker så har nok ikke fler tomler enn vanlig.. nå var det heller ikke meg som lurte på det.. google + prøvelampe = svaret så du er ikke unik...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå