M3 Yngve Skrevet August 31, 2011 Skrevet August 31, 2011 Siden jeg er S54 elsker, å har kjøpt tilbake en motor jeg har eid før, kom tankene på å lage en artig lett banebil. Titta etter E21, men så kom jeg på at Ståle Wenås hadde en 02, som var meget bra for rust. Så etter å ha "plaga" Ståle med bytte forslag og pruting, ble det en 69 1602 på meg. Hadde jo godt i minne en grom rød 02 fra Gatebil, så her koka hodet litt noen dager. Så planen jeg når har (kan forandre seg ofte) er: S54 motor med sprut, og mulig bytte alt i toppen ( om jeg får råd ) ZF 5 trins kasse. E30 M3 for og bakstilling med K-sport race coilovers. E46 travers, modda til å passe 02n, om vi får det til da !! Så må man jo ha styre vinkel osv, men det ser jeg på når vi kommer så langt. Linderud bur. BBS RS 9X16" og 10X16" og div andre oldscool hjul i 16" Glassfiber breddere, panser, bakluke og front leppe ( hyl ut om noen har, eller tips på hvor man kjøpe sånt ) Blir nok en del mekk for å få dette til, men har en kompis som har 1000 løsninger på det meste. Blir å kjøre org blanke lister, grill osv og holde oldscoolen der det går. Stoler er jeg i tenke boksen på, er det ok med høye ny motens ( recaro/ Saprco osv) eller er det mest riktig med lav rygg ? Buret er jeg ikke helt sikker om jeg kan ha sånn WRC stil på heller, må kansje lage litt gammel stil der også ? Får håpe jeg får tid og ikke minst råd til at bilen blir ferdig en gang i 2012. ( er å drømme men) Skal prøve å holde pudsjettet nede så mye det går, å ikke kjøpe dyre domme ting man ikke kjører noe bedere av.
-Erik- Skrevet August 31, 2011 Skrevet August 31, 2011 Stemmer for lave stoler ihvertfall Høres ut som et vanvittig morsomt prosjekt ! Skal følges med her
Jørgen-A Skrevet August 31, 2011 Skrevet August 31, 2011 haha! rå bil! Ser ut som den har samme nydelige blåfarge som e21n min har=)
NBCustom Skrevet August 31, 2011 Skrevet August 31, 2011 Lett bimmers' råeste prosjekt! Bra du beholder blanke lister og oldschool-stilen. Har du tenkt på noe farge?
stian1990_2 Skrevet August 31, 2011 Skrevet August 31, 2011 Du slutter aldri å imponere meg.. Stå på med byggingen, dette skal jeg følge med på!
Lamek Skrevet August 31, 2011 Skrevet August 31, 2011 Hadde da vert råere med s85 i denne siden du først skal ta det så langt.Tror ivertfall du hadde blitt den første i verden med 02 v10:), men det blir kanskje en smule "Overkill":) Skal følge med her
bård Skrevet August 31, 2011 Skrevet August 31, 2011 Motorvarmer å greier, dette må jo bli bra:) Stå på
THORSEN MOTORSPORT Skrevet August 31, 2011 Skrevet August 31, 2011 her har du rått breddekitt rått prosjekt om du får dett i gang :)husker bror min sa han hadde funne kor du får kjøpt da der.kan høre med han om det falt i smak.meiner og huske det ikkje var så dyrt heller
M3 Yngve Skrevet August 31, 2011 Forfatter Skrevet August 31, 2011 Der har du han Thorsen Ja, finn det ut er du snill. Er nok dette Stig også mener jeg burde ha Har du ikke større bilde av den da ? Jeg trenger lister, vindus viskere og mitt grill om noen vet om
Skaar Skrevet August 31, 2011 Skrevet August 31, 2011 Haha, rått prosjekt, blir nok ganske brutalt når den engang står ferdig Skal definitivt følge med her.
M3 Yngve Skrevet August 31, 2011 Forfatter Skrevet August 31, 2011 Fine skjørt på den nederste der. Noen som vet hvordan type det er ?
Jås Skrevet August 31, 2011 Skrevet August 31, 2011 Blir mye gromme gamle bmwer å se på treff fremover ser jeg,dette blir nok meget bra!...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå