Gå til innhold

Motorproblemer 728...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har motorproblemer med en BMW 728 (M52B28).

Problemet er at jeg ikke får start på den, den står bare å "filer". Får start en gang iblant, men føles som om at den ikke tenner på alle sylindrene. Hvis jeg da stopper og prøver på nytt, kan den starte etter litt filing og godsnakking, og går normalt. Har skiftet alle tennpluggene, men fortsatt samme problem. (og, ja, jeg har bensin på bilen)

Problemet startet på varm motor, i fart for 2 dager siden.

har hatt problemer med at den er tungstartet i ca 1 mnd, men den startet alltid på andre forsøk.

Noen tips om hva dette kan være?

Skrevet

Da fikk jeg akkurat tilbake bilen fra diagnose. gåen veivakselsensor og gåen kamakselsensor... Og bilen vil ikke starte, ikke antydning engang.. Noen som har en teori på hvorfor disse to følerne har gått?

Skrevet

De er kjent for å være en svakhet.. sånn er det bare. Men når du bytter ville eg iallefall byttet til originale. Fikk du tatt diagnosen hos forhandler eller via carsoft e.l?

Skrevet

Tenkte meg det ;) fordi at carsoft har en tendens til å gi feilmelding på begge sensorene hvis kun den ene er gåen. I ditt tilfelle ville eg ha kjøpt org veivaksel sensor og kun byttet denne og sett om det løste problemet. Når veivakselsensor ryker starter ikke bilen i det hele tatt, mens ved defekt kamakselsensor vil den gå dårlig fuske og stoppe i ny og ne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...