west535i Skrevet September 1, 2011 Skrevet September 1, 2011 har en 535i som bobbler og smeller noe vannvitig når motoren får motstand.. noen som vet hva dette kan være? høres ut som om den bare går på 4/5syl.. fusker litt på tomgang men hørs ut som den går som den skal når man ruser den. bilen har stått i nesten to år før oppstart nå!
west535i Skrevet September 1, 2011 Forfatter Skrevet September 1, 2011 hat ikke hatt av toppdekselet ennå.. oppfører den seg sånn da?
TerjeA Skrevet September 2, 2011 Skrevet September 2, 2011 Hiver meg på her eg! Eg har en 520 stående med M50B20 motor med nett samme problem.. har ikkje peiling hva som feiler den! har prøvd med forskjellige lmm og lamda uten hell..
Endre Hånde Skrevet September 2, 2011 Skrevet September 2, 2011 Ta av toppdekslet. Tar jo 2minutter..
west535i Skrevet September 3, 2011 Forfatter Skrevet September 3, 2011 har hatt av topp dekselet og alt ser helt å pent ut... kan det være noe så enkelt som coil??
Larswilliam Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 sjekk pluggledninger, rotor og fordelerlokk
hao Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 luftmengdemåleren Tviler på at lmm og lamda fører til fusking. Virker som der er noe som forstyrrer gnist på pluggene. Coil som du nevner. Videre plugger og ledninger som nevnt.( Fukt rundt plugger og hetter) Kan også sjekker veiv og kamaksel sensor. Ellers kan du sørge for at motoren er kjørt en stund mens den er varm
hao Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 Mulig jeg forsto det litt feil. Så nå at det ikke sto noe om smell Det jeg tenkte på var at bilen fusker.Altså putrer og smeller litt.? Da stemmer det med rådene jeg gav. Tviler på at lmm og lamda fører til fusking. Virker som der er noe som forstyrrer gnist på pluggene. Coil som du nevner. Videre plugger og ledninger som nevnt.( Fukt rundt plugger og hetter) Kan også sjekker veiv og kamaksel sensor. Ellers kan du sørge for at motoren er kjørt en stund mens den er varm
west535i Skrevet September 10, 2011 Forfatter Skrevet September 10, 2011 har byttet fordelerlokk, rotor og plugger... det smeller både i luftfilteret og eksosen virker som den har helt feil tenning..
hao Skrevet September 10, 2011 Skrevet September 10, 2011 virker som den har helt feil tenning.. Tror det jeg også. Veiv eller kanskje kamaksel sensor Coiler. Kan måles tror jeg? Har du vært av med pluggledninger er det en hvis sjanse for at du har byttet om på 2 av de.
west535i Skrevet September 10, 2011 Forfatter Skrevet September 10, 2011 ja har hatt av de men de er jo merket så er ganske sikker på at de står rett.. hvor sitter de sensorene?
hao Skrevet September 10, 2011 Skrevet September 10, 2011 Her er en nytting link. http://bmwfans.info/ Her er veivakselsensor. Den som styrer tenningtidspunkt. Del 13. Foran på motoren. Kamakselsensor vet jeg ikke/finner ikke på denne motoren? http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... ming_case/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå