Gå til innhold

Clutch til E36 M3 3.2, hva velger man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer bytte clutch på bilen i høst/vinter, da jeg synes den begynner å bli litt sløv.

Bedre føre var.

Tenkte bestille snart, og ta jobben når det måtte passe, men er veldig usikker på hva jeg skal gå for.

Holder det å bytte til en frisk ny orginal lamell til litt banebruk/leking, eller må en gå for sinter + trykkplate for å få sterk nok clutch på disse bilene?

Bilen skal forbli orginal effektmessig, og jeg kjenner jeg er lei sinterclutcher til daglig bruk, etter mange år med ekstreme biler.

Finnes det andre kurante clutcher på markedet, som er gode å kjøre med til daglig, og som er bedre alternativer enn orginal clutch?

Skrevet

Det vurderes ja..

Spec har stage 2+ som de anbefaler opp til max 500nm.. Den burde vel holde også..

Men jeg er litt usikker på om de spec clutchene er noe bra?

Skrevet
Drit i Spec, PPF har kraftigere Sachs-plate til deg. Finner den i webshopen.

Jeg har hatt den sachs motorsport trykkplata i 328 turbo, og har også montert den i en E36 touring jeg bygde om til M3 3.2. Begge med sinter da, ingen erfaringer kombinert med org lamell.. Har også hatt 3 plater tilton før, og det skal jeg iallefall ikke ha igjen.. ;)

Sachs plata er meget tung i bruk, men den er fortsatt et alternativ kombinert med org lamell.

Jeg er ferdig med ekstreme clutcher, på normale biler. Jeg er ute etter en som er behagelig å kjøre med. Derfor håpte jeg på bruker erfaringer ifra likesinnede..

Finner jeg ikke det jeg er ute etter, beholder jeg orginalclutchen videre, da den på langt nær er utslitt..

Skrevet
jeg gikk for F1 Racing stage 2 når jeg byttet clutch sist, funker ganske bra for meg, ikke merket jeg noe forskjell nesten heller.

Sender deg en PM jeg

Skrevet

Har etter litt research funnet ut at disse f1 clutchene ofte blir dårlige over tid, så jeg styrer nok unna de..

Spec får også blandet tilbakemeldinger.

Blir nok til at jeg går for sachs platen med org lamell, så vet jeg iallefall hva jeg får.

Takker for svarene

Skrevet

Alle clutcher blir dårlig over tid.

Jeg har kjøt min 18000km nå, og den biter som en klegg enda. Det er Sachs trykkplate på den.

Skrevet

Nei, de sachs platene blir ikke dårlige over tid ;) Eller jo, men først etter lang lang tid.

Forventer 100k+ km ut av en sachs plate, så bra er de..

F1 clutchene har mange folk problemer med etter en halv sesong. Det utgår med kneløft.

Så det blir nok bare glemt å kjøpe noe ukjent crap, da det atter engang viser seg å kjøpe det en _vet_ er bra. Eneste ankepunkt er tung pedal, men en får bare leve med dèt.

Skrevet

Jeg har knust forsterka sachs plater og lameller...

Det jeg leste meg fram til var at det var stort sett de med jappse biler og tverrstillt motor som hadde problemer med F1 kit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...