Raichor Skrevet September 2, 2011 Skrevet September 2, 2011 E39 stasjonsvogn 98: Kjørte bilen 50 meter for å laste den full av barn og utstyr for helga, tok ut og la inn en ny cd i cd skifteren. Satte oss inn og eneste jeg fikk var Klikk klikk klikk fra starteren, raskt ble det til bare ett klikk så ble alt dødt. Prøvd å koble fra batteri, sjekket sikringer ( hvor i fanken er sikring skjema?). Rele klikket som gal en stund når jeg satte på strømmen, når fikk jeg ikke en lyd av starteren heller. Nytt batteri? Har satt på ladning men ingen respons så langt, display blinker nå også og rele klikker i bagasje rommet, Trenger raske gode tips.
bjalle Skrevet September 2, 2011 Skrevet September 2, 2011 Høres ut som det kan være startsperren som har slått inn,kontakten under tenningslåsen kan også gi slike feil på e39,prøv å fjerne minuskabel på batteri en gang til i ca 30 min.
Raichor Skrevet September 2, 2011 Forfatter Skrevet September 2, 2011 Hvordan får jeg fikset dette om det er startsperren?
Raichor Skrevet September 2, 2011 Forfatter Skrevet September 2, 2011 takk for tipset da prøver jeg det og får start hjelp av en nabo med kabler så får vi håpe jeg kommer meg avgårde.
TheUltimateDrivingMachine Skrevet September 2, 2011 Skrevet September 2, 2011 har du merket noe ellers til dårlig batteri? Hadde akkurat de samme symptomene. Byttet batteri, og siden har det aldri vært noe problem. Uansett bare deilig med helt nytt batteri, slippe å tenke på om radioen står på i 2 minutter.
Endre Hånde Skrevet September 2, 2011 Skrevet September 2, 2011 Høres ut som at det ikke er nok strøm til at starter slår inn. Du brente nok opp det lille du hadde når du startet den, og på 50m får den ikke ladet noe. Sjekk ladespenning og batteriet.
bjalle Skrevet September 2, 2011 Skrevet September 2, 2011 Hvordan får jeg fikset dette om det er startsperren? Prøv en annen nøkkel og la den stå minst 30 sekunder i låsen før du prøver å starte,Mulig det har blitt en feil på ews(startsperren)når du bruker hovednøkkel.Tror startsperren skal resette seg selv etter ca 15 minutter.Husk å bestandig bruke strømuttaket i motorrom når du får hjelp med startkabler ellers kan du ødelegge elektronikken i bilen.Men mest trolig at du bare har ett dårlig batteri som bør lades 24 timer med en smartlader Ctec eller lign.
Endre Hånde Skrevet September 2, 2011 Skrevet September 2, 2011 Siden starteren faktisk klikker, så er det nok ikke ews.. Typisk lite strøm dette.
kje Skrevet September 2, 2011 Skrevet September 2, 2011 ...egentlig merkelig at ingen har foreslått å bytte tilbake til den første cd-platen Neida, men en reset (30min uten batteri) og nytt batteri gjør nok absolutt underverker. Og som det også er nevnt; sjekk at du har ~13,7V ladespenning.
Raichor Skrevet September 2, 2011 Forfatter Skrevet September 2, 2011 ...egentlig merkelig at ingen har foreslått å bytte tilbake til den første cd-platen Neida, men en reset (30min uten batteri) og nytt batteri gjør nok absolutt underverker. Og som det også er nevnt; sjekk at du har ~13,7V ladespenning. Mens jeg venter på de 30 min skal utgå så kan jeg faktisk fortelle at det var det første jeg prøvde, tenkte det var kortslutning pga noe med cd veksleren. Men ut å prøve å få start, igjen.....
Raichor Skrevet September 2, 2011 Forfatter Skrevet September 2, 2011 Og voila så startet den igjen, batteriet er helt klart dårlig og startsperren hadde slått seg inn. Da blir det nytt batteri i morgen. + jeg tror jeg skal legge ut et lite nød kit med verktøy i bilen, noen nøkler og skru jern bare sånn i tilfelle.
aigin Skrevet September 2, 2011 Skrevet September 2, 2011 hm var sikker på at det var noe drittmusikk den ikke tålte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå