torko Skrevet September 3, 2011 Skrevet September 3, 2011 jeg har byttet motor i min e30 fra b20 til b25. jeg brukte det gamle el nettet, alt passet 100% overns. dette er snakk om en 87 mod preface. bruker styreenhet med slutt nr på 153. motor drar rundt men tenner ikke. prøvd flere ganger. veit ikke om den får bensin, jeg har byttet bensinfilter, og i tillegg, så har jeg fylt den med bensin før jeg satte den inn. det er ingen ledninger som ikke går noen steder. i tillegg så lurer jeg på om bensinpuma skal lage en lyd når jeg skrur på tenningen, ikke drar på starteren, men bare slår på tenningen. er taknemlig for allsvarr!!!!!!!! Moderatoredit (S.Hafsmo): Endret topic for å inkludere problemstilling og biltype.
Eksos Skrevet September 3, 2011 Skrevet September 3, 2011 Bensinpumpa skal iallefall ikke lage lyd, den starter/skal starte når du vrir om tenninga... Er annet tenningssystem på nyemotoren, derfor
torko Skrevet September 3, 2011 Forfatter Skrevet September 3, 2011 jaha. men får ikke tent. alt virker ok, men ingenting skjer. prøvde med litt startgass, men skjedde ikkeno da heller, vil ikke prøve for myte med stargass...
D.Toft Skrevet September 3, 2011 Skrevet September 3, 2011 brukte du b20 elnett? om hjernen er fra b25, så må du ha b25 elnett, da det skal være 2 følere på girkassen. du får ikke start uten dem.
torko Skrevet September 4, 2011 Forfatter Skrevet September 4, 2011 okei. brukt b20 nettet ja. men de to følerne, er det snakk om de to som sitter på høyre siden av kassen opp mot toppen og går igjennom girspakhullet i karrosseriet, med en hvit stikker???
Jealous_much Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 okei. brukt b20 nettet ja. men de to følerne, er det snakk om de to som sitter på høyre siden av kassen opp mot toppen og går igjennom girspakhullet i karrosseriet, med en hvit stikker??? Nei, det er ryggelysa dine. Det er to sensorer som står mot svinghjulet på girkassen..
torko Skrevet September 4, 2011 Forfatter Skrevet September 4, 2011 akkuratnå så var jeg ute og prøvde å starte den både med 153 hjernen og 172 altså b20 hjernen som jeg brukte på min gamle motor med det samme el nette. regner med at den i utgangspunktet skal kunne fyre, men skjedde jo ingenting:
torko Skrevet September 4, 2011 Forfatter Skrevet September 4, 2011 jeg bruker samme girkasse el nett og alt annet bortsett fra motor. har også prøvd med samme hjerne.....
D.Toft Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 har du jordt motor ordentlig? jordet hjernen? rett koplet på tur og retur på bensinen?
torko Skrevet September 4, 2011 Forfatter Skrevet September 4, 2011 assa kan ikke tenke meg noe jeg har glemt, men jordet jernen+? kan du utdype det litt. jordes ikke hjernen av seg selv når stikket eordentlig på osv?? og dete r slangen fra bensinfilteret som skal inn til dysegalleriet?
Jealous_much Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 Hjernen skal ikkje jordes no mer enn i stikket nei, så lenge den er montert i bilen. Den som går fra benseinfilteret skal i dyserekka ja.
torko Skrevet September 4, 2011 Forfatter Skrevet September 4, 2011 takker for svar, hmm... hva mer kan det da være tro..... får nesten prøve å se mer på det, men begynner å bli rimelig lei av det greien når det aldri vil tenne...:s
OTffs Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 Når jeg bygget om, så brukte jeg b25 nett og hjernen, men den ville ikke starte, da var det en grønn ledning fra jernen som skulle ha + fra tenningslåsen, da startet den, mulig det er det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå