bmw-E30 Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 Vil bare tips folk om eventuelle nye kjøpere bør holde seg unna den hvite 318IS'n som ligger på finn. Det er blitt tukla med km-standen på den. Her kan du bl.a se at det er blitt gjort. http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=39&t=199863&p=2123715#p2123715 Er denne bilen det er snakk om, http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30389669 Fikk solgt den nylig, men nye kjøper hevet kjøpet da han fant ut av dette.
Jay-O Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 Vel... Trykker du gjennom alle linkene innover, så kommer du til forrige eier sin tråd, og der spesifiserer han at bilen har hatt motorbytte, i desember 2007 var km på den "ca 190 tusen". Finn annonsen spesifiserer 193800km, 4k km på 4 år? Mulig, men kanskje lite trolig. Han (Håkon) skriver i finn annonsen at den ikke er vinterkjørt i hans eie, og da har den vært på veien i tre, kanskje 4 sesonger da. Plausible... Uansett, på en slik motor er det nokså uvesentlig om den er gått 200k eller 300k, den må nok gås over uansett. Bilen ser hel og pen ut, og hvis alt annet er på "G", hadde jeg ikke hatt for mye imot denne bilen. MEN(!), det skal være sagt at det er dårlig gjort av selger å ikke ha alle kort på bordet! Han kunne ha skrevet at motorbytte er blitt gjort, og km stand er motoren stand, ikke bilens.
kvammis Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 "bil gått 289`motor ca 190`km" i 97. Altså har han vært aktiv rygger
Jay-O Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 "bil gått 289`motor ca 190`km" i 97. Altså har han vært aktiv rygger Hvor får du 1997 ifra?
Joher Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 Men så bør alle som kjøper bil fra 92 forstå at det er utrolig liten sjanse for at den har gått under 200. Og en annen ting er at det er Kmstand er på bilen, ikke motoren. En annen tankevekker for alle er, hvor ofte ser dere biler som har skiftet motor, der Kmstand på den nye motoren er HØYERE enn hva bilen har gått? ALDRI Svindel? Tja, egentlig så har Kmstand har ingenting å si på så gamle biler, er vedlikehold son teller.
Dirty Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 Men så bør alle som kjøper bil fra 92 forstå at det er utrolig liten sjanse for at den har gått under 200.Og en annen ting er at det er Kmstand er på bilen, ikke motoren. En annen tankevekker for alle er, hvor ofte ser dere biler som har skiftet motor, der Kmstand på den nye motoren er HØYERE enn hva bilen har gått? ALDRI Svindel? Tja, egentlig så har Kmstand har ingenting å si på så gamle biler, er vedlikehold son teller. Er iallefall ikke noe pluss at det er chassi som hadde gått nesten 300 når Tommy eide den for 3-4 år siden Ny eier av bilen har vært uten lappen i flere år, så den har nok ikke blitt kjørt så mye men.
Jay-O Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 Assumption is the mother of all fuck ups... Jeg reagerte på at OP driver å skriker ulv basert på antagelser og halvferdige fakter.
kvammis Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 "bil gått 289`motor ca 190`km" i 97. Altså har han vært aktiv rygger Hvor får du 1997 ifra? Skulle være 07
aigin Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 Jeg ser ikke noe problemer med at det står mindre på km tellern.. Enig i at man heller bør konsentrere seg om bilens stand en den jævla km-tellern.. Vedlikehold betyr langt mere.
Dirty Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 Jeg ser ikke noe problemer med at det står mindre på km tellern.. Enig i at man heller bør konsentrere seg om bilens stand en den jævla km-tellern.. Vedlikehold betyr langt mere. Merkelig hvordan alle tar så lett på Km svindel plutselig!
stian1990_2 Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 Hadde jeg kjøpt en bil som hadde hatt 190 000 på telleren istedenfor nesten 300 000 ( bilen er kjørt 1/3 mer enn jeg har fått vite ) hadde jeg krevd avslag. Såklart har en bils vedlikehold mye å si. Men man kan vel ikke akuratt åpne motor, girkasser og lignende og se på dem kan man? Man kan såklart prøvekjøre bilen. Men odsen for at noe går gæli med en bil som har gått lenger er jo større, ting slites jo.
Jay-O Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 Tror vi alle er enige at informasjon om motorbyttet skulle vært med, og at oppgitt km.stand er for kun motoren.
Azeton Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 Hvem er det som eier bilen nå? Ble den solgt til badasha eller hva som skjer?
m-alpin Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 Jeg ser ikke noe problemer med at det står mindre på km tellern.. Enig i at man heller bør konsentrere seg om bilens stand en den jævla km-tellern.. Vedlikehold betyr langt mere. Enig med at en må se på standen,men ikke at man skal lyve om km fordiom. Det er jo bare tull,folk betaler like mye for e36 bare bilen ser bra ut om den er gått 200 eller 300. Er i tillegg 2 gamle eiere her inne hvertfall som vet å langt den er gått for 5år siden. Vet ikke hva han har gjort med bilen jeg men var fin for 4år siden men ville ikke kalt den strøken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå