Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har forstått det slik at man kan bli plaga av rust ved valsing av hjulbuer. Skulle gjerne ha fått litt "input" på punktene nedenfor:

1. Hvor dukker rusten opp? Er det på utvendige karosseriplater (skjermer, hjulbuer) pga mikrosprekker i lakk? Eller kommer rusten av at karosseriplatene glir i forhold til hverandre og gir opphav til små glis hvor man får vanninntrenging og dermed spaltkorrosjon?

2. Risiko for rust er avhengig av hvor mye som valses. Jeg tenkte å valse slik at jeg får plass til dekk som er 10mm bredere enn de som står på nå. Noen som kan komme med en vurdering på om en valsejobb er "safe" i mitt tilfelle mtp. rust? Verkstedet jeg har planer om å bruke heter forresten Automote (Orkanger), og skal ha god erfaring med ombygging/restaurering/lakkering av BMW.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...