Gå til innhold

delefilter bmw 520

Anbefalte innlegg

Du forteller ikkje kva slags anlegg du har originalt.

På min 90 modell e34, var det koaksialhøgtaler bak. Var da naturligvis ikkje delefilter der.

Var eit komponentsett framme. Eg meiner at det var eit lite delefilter på diskantelementet. Ellers ingenting.

problemet er at jeg har ingen som helst anelse om hvordan anlegg det er. evt at det står på høytallerne men har ikke skjekket. :/ og de er desverre kastet- men fant liksom ingen delefilter noen plass på høytallere men fikk uansett til og stille ned mid high etc via spiller'n, som var en sony et eller annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke delefilter, og du løser problemet ved å ikke montere noe i hattehylle.

God midbass i kickpanel og fulltone på dashen duger. Tror du får 4" nedi der uten videre problemer.

kjøpte meg et rockford fossgate punch sett og monterte framme, med delefilter som da ikke er montert enda pga jeg ikke vet om det er noe orginalt fra før av. men virker på de fleste jeg har forhørt meg med om at det ikke er noe delefilter :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hører jo relativt fort at du trenger å ha på delefilter. Begynner du å spille musikk uten delefilter på diskant så ryker den på få sekunder. Har du ikke highpass-filter på midbass/mellomtone så merker du fort at den mister pusten.

Har demontert og montert i E34 ganske mange ganger, og nei, det er ikke noe delefilter i E34.

Jeg tror du vil merke stor forskjell om du skulle gått for fulltone der diskant sitter originalt, men da må du også dele aktivt(man har digitalt delefilter innebygget i spiller, "deler" med tastetrykk - samme som å justere EQ). Bare et forslag, men ikke alle som har lyst til å bytte ut original-spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hører jo relativt fort at du trenger å ha på delefilter. Begynner du å spille musikk uten delefilter på diskant så ryker den på få sekunder. Har du ikke highpass-filter på midbass/mellomtone så merker du fort at den mister pusten.

Har demontert og montert i E34 ganske mange ganger, og nei, det er ikke noe delefilter i E34.

Jeg tror du vil merke stor forskjell om du skulle gått for fulltone der diskant sitter originalt, men da må du også dele aktivt(man har digitalt delefilter innebygget i spiller, "deler" med tastetrykk - samme som å justere EQ). Bare et forslag, men ikke alle som har lyst til å bytte ut original-spiller.

jeg har jo skiftet ut spiller, til en pioner 3900 eller noe, og hvis diskanten ryker på spillere uten delefilter vil jeg tro at det er på den jeg har nå og den jeg hadde sist. en sony et eller annet. for diskantene mine er jo ikke død eller sprengt.

det du mener med og skifte til fulltone vil det si at jeg da slipper og kjøre diskant pisset attpåtil og kjøre alt på en høytaller i stedn for uten og tenke på delefilter? jeg skjønte ikke helt den siste forklaringa , er ikke så god på annlegg enda :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så gir du faen i disse hatthylle/bakhøytalerne, er bare tull og bortkastet tid, vi mennesker hører på lyd forfra, sånn er det bare. er vel en grunn til at vi står mot hverandre når vi prater? jadajada dette har vært diskutert mange ganger før, men dette gir jeg meg ALDRI på ;)

PS. og da holder vi surround utenfor, det har ingenting med dette og gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så gir du faen i disse hatthylle/bakhøytalerne, er bare tull og bortkastet tid, vi mennesker hører på lyd forfra, sånn er det bare. er vel en grunn til at vi står mot hverandre når vi prater? jadajada dette har vært diskutert mange ganger før, men dette gir jeg meg ALDRI på ;)

PS. og da holder vi surround utenfor, det har ingenting med dette og gjøre.

Amen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...