kjellan Skrevet September 6, 2011 Skrevet September 6, 2011 Noen forslag til hva som er galt evt hva kan gjøres for og utbedre?? Kjører på lavt turtall. Ca 1000-3000 rpm så lugger biln ved normalt gasspådrag i alle gir stortsett. Kjenner ikke dt så spesilt når den er kald men varm så er dt svært irritabelt. Synes den tikker litt også noe som har kommet mer di siste 2000km. Har bytta plugger men ingen forandring.. Kan tikkinga vær pga tynn olje? Kjører på mobil1 esp formula 0/30 full synt Noen med kjennskap til dette? Har søkt litt på forumet men stortsett handler dette om utslitt vanos som lager mye lyd.
ohboy Skrevet September 6, 2011 Skrevet September 6, 2011 Fyll på olja til BMW Castrol SLX så slipper du hvert all tikkinga
kjellan Skrevet September 6, 2011 Forfatter Skrevet September 6, 2011 Tru faktisk dt kom etter oljeskiftet. Kan dt ha noe med lugginga å kansje??
Bchris Skrevet September 7, 2011 Skrevet September 7, 2011 Kan vel være vanosen som er gåen? Har en M52B20 motor til salgs om du er interessert
kjellan Skrevet September 7, 2011 Forfatter Skrevet September 7, 2011 Ska dt byttes motor så blir dt nokk større med engang
hao Skrevet September 7, 2011 Skrevet September 7, 2011 For å ta tikking først så er det stor sannsynilghet oljen som gjør det Sjekk disse linkene for å se hvilken type du skal ha. http://www.statoil.no/FrontServlet?s=sd ... id=2064443 http://www.mobil.no/Norway-English-LCW/oilselector.aspx http://www.castrol.com/castrol/iframe.d ... Id=7066588 Når det gjelder lugging som forårsakes av jaging på turtall så blir dette skrevet om hver dag. Så derfor liten respons på innlegget ditt. Det som stort sett er feil Falskluft. Sprekk i innsugsbelg eller andre slanger mellom luftmengdemåler (lmm) og gass-spjeld. Lmm som er gåen. Kan koble fra denne for å se om motoren går jevnt på tomgang etterpå(nødmodus) Lamda. Sitter på eksosanlegget og er normalt at denne går en gang i løpet av bilens levetid.. Det du kan sjekke er om det er sprekker eller slanger som har falt av på innsuget ditt. Vri og bend for å være sikker. Videre er det dyrere ting å skifte (lmm og lamda) så en diagonose vil være lurt for ikke risikere å måtte skifte begge deler. Hvis den fortsatt jager på tomgang og blir bedre når du kobler fra lmm er det nest etter falskluft oftest denne.
Bchris Skrevet September 7, 2011 Skrevet September 7, 2011 Har LMM du kan kjøpe 1200kr og den er din, er helt fin, ingen skader eller noe.
kjellan Skrevet September 7, 2011 Forfatter Skrevet September 7, 2011 Diagnose e tatt på den å fant ingen ting så da edt væll å sjekke falskluft da.
hao Skrevet September 8, 2011 Skrevet September 8, 2011 I tilfelle du er usikker så er det i de fleste tilfeller del nr 13. http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... _tube_asc/ Eller slange ut og inn av denne i begge ender. Skru løst litt så du får til å vri og se rundt og under alle deler. Sørg for mye lys. Er du usikker på noen koblinger kan det hende at du får utslag hvis du sprayer på startgass der du ser sprekk. Gynging kan også forverres hvis hardykoblingen og festene til gearkasse er dårlige.
kjellan Skrevet September 8, 2011 Forfatter Skrevet September 8, 2011 Girkasse fæstan å hardy va bra.. Men diffen va fullstendi raassert. men e å no bytta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå