Gå til innhold

E39 528i, fusker og stopper.

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en 528i e39 som ikke går som den skal, den bynne å fjuske og så stoppe den, nån som veit ka som kan være feil?

har bytta coilan å pluggan.

Moderatoredit (S.Hafsmo): Endret topic for å inkludere spørsmål og biltype. Det er vanskelig å gjette seg til hva du lurer på uten en skikkelig tittel.

Skrevet

Hei!

Jeg har lik bil som deg. Kamaksel eller veivaksel-sensor har en tendens til å ryke på disse. Får du noen feilmelding?

Når stopper den, ved pådrag eller fra tomgang? Er det automat?

Skrevet

Kanskje greit å få tatt en diagnose på den, før man bytter enda mer.

Kan jo være en del forskjellig. Min begynte å dra i rykk og napp pga ABS-sensor, det ble ok igjen når ABS'en skjønner at en av sensorene ikke virker. Sjekk eksosanlegget, var borti en e39 med gåen katalysator, gikk også veldig dårlig. LMM'en har du kanskje byttet allerede, denne er litt dyr så det er greit å være sikker før man bytter. Vakuum anlegget kan jo også forårsake slikt, men har ikke hørt noe særlig at disse motorene er plaget med det.

Har opplevd et par ganger at bilen har kvelt seg selv på en måte, kan ha virket som automat-kassa var skyld i det, sjekke oljen i den.

Hehe, hadde i noen tilfeller vært greit med forgasser og ikke all elektronikken...

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at det er vanosen her som er problemet.Du har vel dobbel vanos.Så er ikke store jobben.Må ha nye pakninger i vanosen.De som sitter der er harde som juling, og da holder de ikke på trykket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...