Bonnis Skrevet September 7, 2011 Skrevet September 7, 2011 Hei Bilen går som den skal og temperatur ligger på midten fra omtrent 5 minutters kjøring. Etter å ha ligget på midten i rundt 5 minutters tid, farer den sakte oppover til rødt. Olja på pinnen virker normal og bilen bruker ikke vann/olje etter det jeg veit. Jeg har muligheten for å få kjørt en trykktest på vannet hvis dette gir noen indikasjon på hvor feilen ligger? Tenkte å begynne med termostaten, hvis ingen har noen bedre forslag, evt om dette er en "kjent" feil? Takk på forhånd. Flott forum! Bjørnar Endret: Varmeapparatet er også veldig svakt, omtrent ikke fungerende i det hele tatt om du spør meg, men jeg kommer fra Sierra
OrjanBmw Skrevet September 7, 2011 Skrevet September 7, 2011 sjekk vanntempen manuellt. Vannpumpen er som oftest feilen her, mangel på kjøling fører da til overoppheting.
KKise Skrevet September 7, 2011 Skrevet September 7, 2011 Prøv å luft ut kjølesystemet skikkelig før du begynner å koste på deg vannpumper osv.
Bonnis Skrevet September 7, 2011 Forfatter Skrevet September 7, 2011 Kon den elektriske kjølevifta Vifta går ikke rundt, eller den går rundt, men den blir bare dratt rundt i sakte hastighet fra motoren, altså ingen kjøling fra denne. Vannpumpe og kjølesystem skal sjekkes ut. Jeg leser her: http://www.understeer.com/waterpump.shtml At vannpumpeproblemet er særlig på 92' og nyere. Min er 91'. Kan det fortsatt være tilfelle at denne er dårlig? Takk for veldig kjappe og presise svar! Bjørnar
Hauso Skrevet September 8, 2011 Skrevet September 8, 2011 Selvfølgelig kan den være dårlig selvom. Sjekk vann, evt luft, om ikke det hjelper, så kan du gå over termostat/vannpumpe.
Bonnis Skrevet September 8, 2011 Forfatter Skrevet September 8, 2011 Den er god Så liten sannsynlighet for at det er toppakning eller sprekk i toppen? Det er svak bris som kommer fra cupévifta og den variererer i hastighet. Hjertelig takk for eksemplariske svar
Bonnis Skrevet September 20, 2011 Forfatter Skrevet September 20, 2011 Tenkte bare å oppdatere med at vannpumpe og termostat er byttet og det gjorde sitt Vifta ble også bra.
kenna9k Skrevet September 20, 2011 Skrevet September 20, 2011 Tenkte bare å oppdatere med at vannpumpe og termostat er byttet og det gjorde sitt Vifta ble også bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå