Rune///M Skrevet September 8, 2011 Skrevet September 8, 2011 Hei! har en 525 24V e34 som blir stroket til 2.8l i vinter, har noen diesel råder liggende som jeg tenkte skulle gjøre susen sammen med denne og en ståltoppakning! tenkte å bruke denne toppakningen, så tykk som "mulig" for å få senket kompresjonen noe siden det antagligvis bli turbo senere. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=26089359 hva tror dere om den? så kommers spørsmålet til rådelager, stempelringer og eventuelt nye stempler? husk at det skal bygges så det tåler minst enn 400-450 turbomata hester, uten turbo å bare stroker kittet regner jeg med kanskje 230 hester eller noe rundt det, blir såklart enn høy endring i NM med dette strokerkitet. har hørt at med bare en ståltoppakning, sterke råder, og stroker veiva kan motoren være god for 500-600 hester! Men ville høre hva dere tror. og noen som har erfaringer med å stroke disse motorene? Takker for svar:)
Joachim_M5 Skrevet September 9, 2011 Skrevet September 9, 2011 Dieselrådene tror jeg ikke du kan bruke, for de har større kryssbolt så vidt jeg veit. Mls- pakning syns jeg du skal drite i, mange som sliter med å få de tett. OM d skal funke, så må blokk og topp planes til riktig finish (type glassflate), og det må limes mellom hvert lag med loctite 3020 lim. Ta deg en tur innom PPF og les "FAQ Turbokonvertering", ligger mye matnyttig der. Her er linken: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... f=1&t=1003
Rune///M Skrevet September 9, 2011 Forfatter Skrevet September 9, 2011 hm.. visst det ble enn ståltoppakning da, hvilken ville du anbefale?
Rune///M Skrevet September 9, 2011 Forfatter Skrevet September 9, 2011 for jeg kommer til å gå for en ståltoppakning, men hvilken anbefaler du? den bør være ganske tykk. med 2.8 liters veiva trenger jeg noen sterkere råder, og noen som ikke er fult så lange, eventuelt lavere stempel. det som virkelig har vært til hjelp er enn dele liste som ikke blakker meg for resten av livet, men som samtidig bygger enn motor som er god for mye NM og rundt en 400 hester ved eventuelt turbobygg senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå