Haakjin Skrevet September 9, 2011 Skrevet September 9, 2011 Fikk ett problem med at dynamoen ikke ladet, datt bare rett ned på 7-8 volt etter at den sto på tomgang i maks ti sekunder, tenkte selfølgelig at det var dynamoen, byttet den til en splitter ny en som jeg VEET fungerer. Men uten noe hell? Så er det en slik liten modul som sitter på en pole på dynamoen, sto ihvertfall på den gamle, satte denne over også. Men fortsatt så ble det det samme, stoppa bare å ladet ikke i heletatt. så prøvde jeg bare å nappe den ut, da fikk jeg plutselig nesten 14 volt på tomgang, men så skulle jeg stoppe og starte igjen, så var det akkurat samme problemet? må være dårlig kontakt eller dårlig jording en plass? Men finner det faan ikke ut? Er det noe rele som går på dette en plass? Kan være det, er det samma releet som går på starteren kanskje?
Haakjin Skrevet September 9, 2011 Forfatter Skrevet September 9, 2011 Den lille modulen jeg snakker om kan vell være spenningsregulatoren det da?
Haakjin Skrevet September 9, 2011 Forfatter Skrevet September 9, 2011 Nei, det er en kondensator etter gs sine nettsider? Har dette noe med ladingen å gjøre?
2takt Skrevet September 9, 2011 Skrevet September 9, 2011 Er det to metalltapper på den modulen som stikker ut? Da er det spenningsregualtoren du snakker om. Hvis de tappene er slitt så får de ikke kontakt med dynamoen, altså vil den ikke lade. Er ikke sikkert den gamle dynamoen var gåen, bare slitte børster på spenningsregulatoren. Har byttet flere sånne med hell
Haakjin Skrevet September 9, 2011 Forfatter Skrevet September 9, 2011 Okei , men dynamoen var ny og den var bra Men fant ut feilen, bare dårlig kontakt på noen releer og sikringer, så kom den plutselig igjen å ladet normalt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå