ChrZZ Skrevet September 11, 2011 Skrevet September 11, 2011 Hey! Jeg har begynt å få en advarsel om for lavt oljetrykk hver gang jeg bremser ned, f.eks til en rundkjøring eller liknende. Feilen blir etterhvert borte igjen når jeg gasser på, men kommer ved neste nedbremsing. Jeg har nok olje, men bør kanskje skifte snart olje og oljefilter. Er det kanskje en sliten oljetrykksensor et sted som er synderen? Eller en blanding av det og at jeg må skifte olje snart...? E60 - M54B22 motor
bmwx1xdrive23d Skrevet September 12, 2011 Skrevet September 12, 2011 Veldig vanlig feil på disse motorene. Oljetrykksbryter. Koster kost 104 kr orginalt.
ChrZZ Skrevet September 12, 2011 Forfatter Skrevet September 12, 2011 Takk takk! Endelig en som hadde et svar! Er denne enkel å bytte? Tenkte å bytte samtidig som oljefilter og olje isåfall.
bmwx1xdrive23d Skrevet September 12, 2011 Skrevet September 12, 2011 husker ikke helt hvor den sitter, men kan høre på jobben i morgen. Kan gi deg eksakt svar i morgen.
ChrZZ Skrevet September 12, 2011 Forfatter Skrevet September 12, 2011 Takk takk. Da har jeg bestilt en slik fra GS, og på tegnskjemaet deres, så var det bare en skru-metallkontakt like ved oljefilteret som skulle til! Så håper det gjør susen!
kragz Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 viss rød oljelampe blinker på tomgang så er det sikkert veivhusventilasjon som er tett.
ChrZZ Skrevet September 13, 2011 Forfatter Skrevet September 13, 2011 Er kun når jeg bremser ved kjøring, og ikke ved tomgang..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå