Gå til innhold

hva kan være galt med kjølesystemet mitt i min 316i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjører en BMW 316l og i det siste har det begynt og bli strevsomt med bilen, den lekker kjøleveske, fylte opp tidligere idag, kjørte 5 km, lot bilen stå og sjekka den igjen og da var det helt tomt. og bilen får ikke nok vann til motoren/rundt omkring i bilen, slik at den blir smått varm. Har ikke vært noe avgjørende som har skjedd enda med bilen, skal helle på litt vann imorgen og kjøre den til naf for og se hva som er galt, jeg tror det kan være en slange som har ryki, og må skiftes. men bilen er senka og har ikke hatt tilgang på jekk eller bukk som kan løfte bilen, noen innvendinger på hva som kan være galt?

Skrevet

tømmes den så fort kan du jo bare la den stå stille å fylle på vann å starte opp så vil du se lekkasjen rimelig fort skulle man tro.. men selvfølgelig ville anskaffelse av en eller to garasje jekker vært fornuftig...:)

Skrevet

hehe ja sant nok, men så er det jo det at jeg er usikker på hva som er galt, jeg tviler veldig sterkt på at det er topp pakninga, og tror det er en slange som må byttes. Men er det trygt og fylle på vann på morgenen imorgen og kjøre bilen til skolen, og derifra til naf? er en totalt kjørelengde på 5-6km

Skrevet
ta med deg et par flasker vann i bilen...

Ja skal det, men så lenge jeg gjør det, er det vel trygt og kjøre? kommer meg nok fram en vei på full kjøleveske tank:P så fylle på igjen når jeg drar fra skolen og til naf

Skrevet

Hvis du ikke lufter kjøleanlegget skikkelig, så blir det som å kjøre uten vannpumpe.. Null sirkulasjon! Og det kan føre til havari etter kort tid..

Skrevet

ja men det er sykt merkelig for jeg kjørte bilen fra bergen og til larvik på torsdag, uten problem, og det kjøleveske greiene er noe som har skjedd nylig. Men hva mener du med lufter kjøleanlegget skikkelig da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...