TheBirg Skrevet September 11, 2011 Skrevet September 11, 2011 Hei, noen med samme erfaring som meg ? CarSoft 6.5 er brukt. Se feilmelding og slik jeg har lest det er dette en ABS føler feil. Jeg har fått teste med lånte (nye) følere, alle 4 Feilen forsvannt ikke, selv etter testtur. ABS/ASC hjerne er også forsøkt byttet (Også fått være så snill og låne). Men den gule lampa vil bare ikke forsvinne. Er det noen som har tips vidre her ?
mudbug Skrevet September 12, 2011 Skrevet September 12, 2011 ABS/ASC hjerne er også forsøkt byttet (Også fått være så snill og låne). Men den gule lampa vil bare ikke forsvinne. Er det noen som har tips vidre her ? ABS hjerne kan ikke brukes fra andre bilen. Den må kodes på din bil, derfor lyser den gul lampen hvis man antar at alle sensor er i orden.
BMW-Askøy Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 er abs enheten byttet, må den kodes for å virke.gjorde det samme med min bil,hos meg lyste både abs og asc.ta en diagnose og koding så er alt på stell,1,5 time på verksted betalte 1500kr
beerba Skrevet September 29, 2011 Skrevet September 29, 2011 Hvor sitter abs hjernen som er byttet? (har selv problemer med abs lysene)
mudbug Skrevet September 29, 2011 Skrevet September 29, 2011 Hvor sitter abs hjernen som er byttet? (har selv problemer med abs lysene) Det er den svarte boksen på passasjesiden.
beerba Skrevet Oktober 1, 2011 Skrevet Oktober 1, 2011 Ahh, takk. Er det denne som må kodes til min bil?
mudbug Skrevet Oktober 1, 2011 Skrevet Oktober 1, 2011 Ahh, takk. Er det denne som må kodes til min bil? Yes!
Stephan.s Skrevet Oktober 1, 2011 Skrevet Oktober 1, 2011 ABS hjerne kan ikke brukes fra andre bilen. Den må kodes på din bil, derfor lyser den gul lampen hvis man antar at alle sensor er i orden. Feil. ABS hjerne/modul kan brukes fra identisk bil som din egen. Har du e39 med m52 motoren, kan du bruke modul fra andre e39 med m52.
beerba Skrevet Oktober 1, 2011 Skrevet Oktober 1, 2011 Noen som vet hva som er feil inni denne? Noe man kan fikse selv?(Noen som har en DIY?)
mudbug Skrevet Oktober 1, 2011 Skrevet Oktober 1, 2011 Noen som vet hva som er feil inni denne?Noe man kan fikse selv?(Noen som har en DIY?) Du leser denne tråden. Det handler om å lodde igjen på enheten. http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=451633
Stephan.s Skrevet Oktober 1, 2011 Skrevet Oktober 1, 2011 Har M54! Nå var svaret ment til trådstarter, som ikke oppgir årsmod på bilen. Men kan ikke se for meg annet enn at det samme skal fungere for m54, så lenge delenummer er det samme, og den er fra e39. Er uansett et billigere alternativ å kjøpe en brukt fra koed til 500,- fremfor ny til 5000,-
Mikael-B Skrevet Oktober 2, 2011 Skrevet Oktober 2, 2011 Husk å sjekk kabelen til ASC modulen på gass-spjeldet.. Har den hoppet ut av halvmåne-sporet sitt, lyser lampa hele tida.
TheBirg Skrevet Oktober 20, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2011 Takk for hjelpen folkens. Ja jeg fannt ut etterhverdt at det var kontakten til ABS/ASC modul på gasspjeld spm forårsaket lysende ABS lampe. Som jeg sa etterhverdt. ABS sensorer ble byttet ut. Sensorer bak bak ble borret ut. Det ble jo ny feil da borring var unøyaktig. Resultat er nå at ABS slår inn på hastighet under 40km/t. Kan det være gjenværende spon mellom ABS giver og ABS sensor som kan skape dette problemet ? Jeg må innrømme jeg er litt rådløs akuratt nå. B.
TheBirg Skrevet Oktober 22, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2011 Jeg prøver igjen for å få få svar på nytt problem i denne tråden. (Se over )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå