Gå til innhold

Passer SWS-8 8" sub?


 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Dere som har installert SWS 8" sub i original brønn under setene vet kanskje om disse passer rett oppi der de originale elementene var?

Grunnen til jeg spør er at jeg ser enkelte på utenlanske forum bruker spacere for montering av 8". Er dette nødvendig, og hvor fås de evt kjøpt?

Bilen min er forresten en E81.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes! Det er det mange som har gjort, MEN, man må fjerne litt av plasten i subkassa for å få plass til elementet. Det er ikke mye det er snakk om, og kan lett ordnes med en tang. Du skader ikke kassa heller, bare fjerner noen oppstivingsgreier.

Eventuelt lage en spacer som hever elementet litt, slik at man slipper å tilpasse kassa. Denne spaceren kan lages i plexi f.eks. Om du ikke vil lage en selv, har kanskje noen bilstereosjapper noen.

Har en E81 selv som jeg tenkte å gjøre akkurat det samme som deg i, nemlig bytte ut til SWS elementer. Dette var fremgangsmåten jeg leste på www.babybmw.net, så det skal være ganske straight forward.

Vær dog obs på følgende:

- Setet må skrus av. Man MÅ ikke skru det helt ut, det holder visstnok å ta av de fremste boltene og vippe setet litt unna. Det anbefales å holde seg unna kablene under setet som er merket gule, som er airbag-relatert. Tar man ut disse kablene, får man feilmelding når man starter bilen igjen, og må kodes for å fjerne feilmeldingen.

- Anbefales å oppgradere kablingen. Når man skal ha SWS subber, så har man kanskje tenkt ut en ekstra forsterker til å drive kun disse. Da er kablingen lett, bare å strekke kablene under teppet og bakover til der du plasserer forsterkeren. De originale kablene er tynne, så du vil få litt mer krutt i sakene med litt større mm2.

- Eventuelt smokke i Alpine oppgraderingskittet, som gir litt mer power til subbene, og gir faktisk ganske grei lyd i forhold til hvordan det er som standard!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Setet må skrus av. Man MÅ ikke skru det helt ut, det holder visstnok å ta av de fremste boltene og vippe setet litt unna. Det anbefales å holde seg unna kablene under setet som er merket gule, som er airbag-relatert. Tar man ut disse kablene, får man feilmelding når man starter bilen igjen, og må kodes for å fjerne feilmeldingen.

Alternativt kan man ta strømmen ved å koble fra minus på batteriet. Da får du ingen feilmeldinger selv om du kobler fra kontakten til airbag. På denne måten kan du ta setet helt ut, noe som absolutt er å foretrekke :wink: Den eneste forskjellen jeg merka etter å ha tatt strømmen var at kjørecomputeren hadde nullstilt seg, men det gjør ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...