Jås Skrevet September 15, 2011 Forfatter Skrevet September 15, 2011 Hvis du legger med dokumentasjonen som alpina har, vil du sikkert få klarsignal for ombygging ved søknad.Men problemet er og finne noen som lager et skriv som går god for at alle riktige deler er brukt. Du tenker på s14 motor ? For m30 6syl. får du ikke godkjent lenger p.g.a de nye vekt forskriftene. Da må du ta utgangspunkt i en 6syl. E-21 http://www.bmwe21.net/e21/alpina/ Diff. feste: http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1249839 Noen bilder av et kopi lokk: http://www.vintagepartsusa.com/catalog/ ... E21---2002 http://www.alpina-automobiles.com/filea ... an_E21.pdf Tenker s14 ja. Jeg har ikke kontaktet alpina enda,vil være sikker på fremgangsmåte og hva jeg skal spørre etter før jeg gjør det. Å få et verksted til å dokumentere at de rette delene er brukt TROR jeg skal gå greit,verre virker det å skaffe rette dokumentasjonen i forhold til styrke på karosseri opp mot biltilsynets krav.
SSM Skrevet September 15, 2011 Skrevet September 15, 2011 Jeg maila dem, men til Hartge så både maila jeg og ringte. Det kan vere lettest å ringe side du da får svar fortere og de kanskje lettere forstår hva du vil ha.
Jås Skrevet September 15, 2011 Forfatter Skrevet September 15, 2011 Jeg maila dem, men til Hartge så både maila jeg og ringte.Det kan vere lettest å ringe side du da får svar fortere og de kanskje lettere forstår hva du vil ha. Godtok biltrangsynet papir ifra alpina? Har vært i kontakt med en her som stilte seg skeptisk til de..........ingenting skal være enkelt skjønner jeg..
SSM Skrevet September 15, 2011 Skrevet September 15, 2011 Alpina og Hartge er godkjent dokumentasjon. Om noen forteller deg noe annet vet de ikke hva de snakker om. Dette VET jeg siden jeg har gjort dette selv.
Jås Skrevet September 15, 2011 Forfatter Skrevet September 15, 2011 Alpina og Hartge er godkjent dokumentasjon. Om noen forteller deg noe annet vet de ikke hva de snakker om. Dette VET jeg siden jeg har gjort dette selv. Ok,høres bra ut! Da må neste skritt bli å skaffe noe dokumentasjon fra alpina.
SSM Skrevet September 15, 2011 Skrevet September 15, 2011 Ja, ring ned og si hva du vil ha. Si at du vil ha det samme som the norwegian government fikk på E30 B6 3.5 og 3.5s tidligere i år.
rolfi Skrevet September 16, 2011 Skrevet September 16, 2011 Hvis kontrolløren vil, kan han slå seg vrang på dokumentasjon fra Alpina, da Alpina regnes som en egen bilprodusent. Det er ikke med dette sagt at de kommer til å gjøre det, men at de kan om de virkelig vil være vrange.
SSM Skrevet September 16, 2011 Skrevet September 16, 2011 Det er jo pga at Alpina og Hartge ER e bilprodusent pappirene er gode nok. Hva kontrolløren sier spiller liten rolle, han er nederst i systemet. Man må snakke med noen lenger oppe. Ring til Statens Vegvesen og si at du vil snakke med noen i SFOOR. F.eks Knut Ekkren eller Arne Bakkevig.
rolfi Skrevet September 16, 2011 Skrevet September 16, 2011 Det er jo pga at Alpina og Hartge ER e bilprodusent pappirene er gode nok. Hva kontrolløren sier spiller liten rolle, han er nederst i systemet. Man må snakke med noen lenger oppe.Ring til Statens Vegvesen og si at du vil snakke med noen i SFOOR. F.eks Knut Ekkren eller Arne Bakkevig. Og det er derfor kontrollørene _kan_ slå seg vrange. "Da kunne du jo kommet med papirer fra Lada, for å få godkjent en Volksvagen..." Fikk jeg beskjed om. Det var i samtale med en kontrollør. Var inne i kontrollhallen av helt andre grunner, og tenkte bare å spørre angående 528i -> B7 Turbo. Vet alpinaombygg er godkjent tidligere, men som sagt, de KAN. Det betyr ikke at de kommer til å gjøre det, men muligheten er der om det er kun en kontrollør man snakker med.
rolfi Skrevet September 17, 2011 Skrevet September 17, 2011 Nettopp!! Jeg vet ikke hva du mener... Men kontrolløren KAN slå seg vrang på hva som helst egentlig. Om det blir tatt videre eller ikke, er opp til bileier. Men at de kan slå seg vrange om de vil, det er det ingen tvil om. Skal du diskutere dette mer, ser jeg gjerne at du heller sender PM slik vi slipper å forsøple denne tråden med bare drit...
SSM Skrevet September 17, 2011 Skrevet September 17, 2011 I fjor f.eks så var ikke Hartge pappirer ok til E30, men det ble det endret på i år. Er Alpina/Hartge pappirer ok til E30, så er det ok til dem andre også. Bare til å stå på sitt og ikke gi seg.
Jås Skrevet September 23, 2011 Forfatter Skrevet September 23, 2011 Dere som har fått svar med alpina,tok det lang tid? Jeg sendte Mail via kontaktskjemaet for noen dager siden men har ikke fått svar. Om noen vil dele kontaktinformasjon med meg så er pm-boksen åpen... Hartge fikk jeg svar med kjapt,men de hadde ikke noe dokumentasjon på eldre biler en e30..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå