grimfer Skrevet September 13, 2011 Share Skrevet September 13, 2011 Jeg skal til å skifte viskosekobling, vannpumpe, termostat og et par kjøleslanger, og tenkte jeg skulle skifte reimer når jeg likevel holder på nedi der. Har ikke gjort dette før, og tar gjerne imot tips om hva som er lurt å gjøre (for sikkerhets skyld) Hvilke reimer og evt hjul og strammere er anbefalt å skifte? Kan noen hjelpe meg med å sette sammen en handleliste hos Schmiedmann? Bilen min er en 99 mod E39 528iA Touring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet September 14, 2011 Share Skrevet September 14, 2011 Jeg skal til å skifte viskosekobling, vannpumpe, termostat og et par kjøleslanger, og tenkte jeg skulle skifte reimer når jeg likevel holder på nedi der.Har ikke gjort dette før, og tar gjerne imot tips om hva som er lurt å gjøre (for sikkerhets skyld) Hvilke reimer og evt hjul og strammere er anbefalt å skifte? Kan noen hjelpe meg med å sette sammen en handleliste hos Schmiedmann? Bilen min er en 99 mod E39 528iA Touring Her finner du det meste av det du trenger for å DIY. . Lykketil med mekka. http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... 2&t=884748 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolly Skrevet September 14, 2011 Share Skrevet September 14, 2011 Når du først holder på , så skift begge reimene og begge strammehjula. Koster en 1000 ing så er du ferdig med det. Linken der en viser hvordan en skifter strammer til AC er på en 535/540...men det ser nesten likedan ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grimfer Skrevet September 14, 2011 Forfatter Share Skrevet September 14, 2011 Takk for tipsa! Den DIY'en var ganske omfattende, men veldig grei! Det blir nok til at jeg skifter begge reimene og hjula. Men må jeg ta ut radiatoren da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet September 14, 2011 Share Skrevet September 14, 2011 Takk for tipsa! Den DIY'en var ganske omfattende, men veldig grei! Det blir nok til at jeg skifter begge reimene og hjula. Men må jeg ta ut radiatoren da? Nei, du trenger ikke å ta av radiator. Personlig mener jeg at det er romslig med plass å jobbe under bilen. Når en skifter reimen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grimfer Skrevet September 14, 2011 Forfatter Share Skrevet September 14, 2011 Takk, mudbug! Hvordan finner jeg ut om jeg har hydrauliske eller mekaniske strammere? Ble det standard etter en viss dato? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet September 14, 2011 Share Skrevet September 14, 2011 Takk, mudbug!Hvordan finner jeg ut om jeg har hydrauliske eller mekaniske strammere? Ble det standard etter en viss dato? HEr er det: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolly Skrevet September 15, 2011 Share Skrevet September 15, 2011 Klima strammer er hydraulisk...alltid. På noen modeller (siste) kan det være på drivreim også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå