freddalur Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 (endret) Hei, da er det vell min tur til å lage en prosjekttråd.Liten historie om bilen min;Kjøpte meg en e30 2dørs 87 modell med s50b32 og som var kosta på litt av en kar i Bergen. Det som var gjort med bilen da var følgende:Ombygd innsug for å få i motor med orginal bkfDiff sperre med 3.73 utvekslingNy radiator med el. vifteNy sport clutchAlu. motor festerskiftet alt foringer til M3 og power flexnye 312mm brembo bremser forrannorg. 325 bakny bensin tankNy stor bensin pumpeny front rutenye fjære og dempere justerbare bak 51mmmontert hella org gule front lyktergule tåkelys og blinklysmørke lykter bakOrg. M tech 2 front spoilerny facelift front plateny slave sylinder til clutchnye stål spunnete bremse slangerNye 17alu felger med dekknytt grenrørnytt spesial laget sport eksos med supersprint bakpotte fra e60 530 laget av svendsen eksosnye lamdaerny gass spjeld sensorM ratt og fotvilerNytt Carbon panser som passer på orginale festernytt fjærbein stag i motorromchippetvar det som stod i annonsen. Og over til noen bilder av da jeg fikk bilen hjem:Dette viste seg senere og være en userriøs fyr.. Kjørte i hele sommer med bilen, alt fungerte helt til en 1-2-3 girs burnout, så røyk clutchen. Kjøpte en sinter clutch og forsterka sachs trykkplate og monterte, da var den opp og gikk igjen som aldri før helt til.... en kammerat skulle kjøre hjem bilen min da det regnet ute, ga han gass i 3gir, fikk hjulspinn og kontra i ca 60kmt, og gikk rett i en lyktestolpe med bakenden, jeg kjørte bak å så hele seansen, litt trist syn når sant skal sies Her er litt bilder av bilen etter kræsjen:Overaskende nok berga m-tech 2 spoileren Div intriør som skal ut evt selges om noen vil kjøpe Her er s50'n som skal selges:Og siden bilen må plukkes helt i deler og flyttes over i nytt karosseri så ble planene bare større og større, så det endte med at jeg og en kammerat dro og kjøpte motoren til joachim_m5 på forumet etter 2 timer så var motoren ute og joachim innviterte oss på kveldsmat og en liten fest Stor takk for en kjempe service og ekstrem gjestfrihet Nye motoren som skal i bilen:Specliste:Motor:M30b30 blokk,B35 veivEagle H-profil råderM102 stempel med ventiluttakPianotrådUnderspylingM102 topp :Natriumkjølte eksosventilerOmslipt z55 turbokamHD-vipperPortetJAAS grenrørBW372 ar1.00 turbo50mm wastegateJAAS innsug80mm Accufab spjeldPPF Blackline 50mm dumpBensinsystem:Orginal tank1stk Aeromotiv 1000 pumpeAeromotive filterAeromotive btrPPF fuelrailPresicion 990cc dyserElectromotive II innsprut. Benket 636hk/780Nm på hjula på 98 blyfri og 1,7bar. 733hk/890Nm på racefuel og 2bar.Over til det nye utganspunktet, veldig bra for rust faktisk Planene er som følger:*Ordne karosseri klar for lakk*Lakkere bilen i samme farge som forrige bil*Flytte over alt av det som er brukbart fra forrige bil*Nyopptrekte skinn seter forran og bak*Sette i motor*Montere 210 diff med sviktstål akslinger*Få på sikkelige skjermbreddere*Tilpasse komplett m-tech 2 plast*Sveise ny eksos 3,5" hele veienvurderer også andre nav, slik at jeg kan få på 5*120 felger Her er noen bilder av slik bilen skal bli, med skjermbreddere og m-tech 2, bare i delfin grå som forrige karosseri Helt til slutt et lite stemmningsbilde fra i sommer, hehe. Endret September 30, 2014 av freddalur Endret topic. Les forumsregel 3! Morty999 og LarsHauk reagerte på dette 2
Sund.M3 Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 spennende prosjekt, her skal det følges med
bmw-E30 Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 Synd at forrige kaross gikk til pises, men lykke til med oppbygging av nytt
Frans2k Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 Der har vi den ja, få den ferdig til VÅler på mai nå!
freddalur Skrevet September 14, 2011 Forfatter Skrevet September 14, 2011 Der har vi den ja, få den ferdig til VÅler på mai nå! Den skal være klar til våler ja:-) prøver å ordne alt så skuddsikkert som mulig, så slipper jeg senere bannskap:-P selger komplett intrieør desverre:-)
joggis Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 grom motor du har kjøpt, lykke til med ny bil
Jørgen-A Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 Dette kan bli bra! Jeg kan garantere att denne motoren går no jævlig!
_anders Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 Dette blir bra Gleder meg til å se denne til vårs igjen
freddalur Skrevet September 14, 2011 Forfatter Skrevet September 14, 2011 Takk for respons s50 med kjølesystem, diff, mellomaksling, bensin system og el nett ble solgt til en her i Trondheim kammeraten min m20b25turbo her på forumet er borte en uke fra og med lørdag, så skal få ut motor og ribbe mest mulig av gammel bilen, så begynner drit jobben, hehe.. Spekkulerer mye på hvordan vi skal få til bakstillingen, tips å triks taes imot med stor takk, har mest lyst på en 210 diff med 3,64 utveksling, har egentlig ikke bruk for mer fart en 250kmt, men med denne utvekslingen blir vell toppfart på 280 som får greie seg. Gleder meg til den dagen jeg kan sette meg inn å vri om nøkkelen, er vell bare å begynne å sette av penger til dekk igjen, forhåpentligvis får jeg unna noen dekk neste år også
SpiderPig Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 Dette blir bra, litt arbeid forran deg på det nye karosseriet ditt, hehe Blir en syk bil med sinnsyk motor!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå