Gå til innhold

Freddalur's BMW E30 S54 Turbo 1115whp mest effekt i Norge?


freddalur
 Share

Anbefalte innlegg

Ola får låne verkstedet/løftebukken min mens at jeg er i Spania og slapper av på stranden :lol:8)

Heftig! Hva er natruimkjøling på ventiler for no??

De inneholder natrium, når ventilen oppnår en vis temperatur så blir natriumet flytende så varmen blir fordelt jevnt i hele ventilen.

Dette blir bra Ola:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det begynnt å skje ting her, begynnte igår kveld med å demontere motor,girkasse, mellomaksling, eksos, diff, kjølesystem og bensinsystem som skulle være med motoren ved salg. Så igår kveld for motoren og den nye eieren er vell allerede igang med å montere den i ny bil :)

IMGP5815.jpg

Her har motoren kommet ut, ikke like lett som m30 motoren for å si det sånn...

IMGP5816.jpg

noe som mangler her...

IMGP5817.jpg

Så nå er det bare resten, hehe :bounce:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det framover og nå er det vell ingenting igjen av gammelbilen.. er noen lykter og en fanger om noen er intrissert, hehe :lol:

IMGP5824.jpg

IMGP5825.jpg

IMGP5826.jpg

IMGP5827.jpg

Artig å betale såppas for en bil som skal være rustfri...... Bra det blir karosseribytte :mrgreen:

IMGP5828.jpg

Kanal

IMGP5829.jpg

Kanal

IMGP5830.jpg

Førergulv

IMGP5833.jpg

førergulv

IMGP5832.jpg

IMGP5831.jpg

Rundt ruta...

Da er det bare å levere gammel karosseriet og få inn det nye, og begynne på det som virkelig blir jobb :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Kan si jeg/vi er lei av rust ja, både pussing å sveising :P

Har gjort litt i det siste, begynnt på det nye karosseriet, tatt det meste av rust og litt div småtteri. Har ikke akkurat en garage med flislagt gulv og løftebokk, men vi gjør det beste ut av det..

Fant ut idag at jeg tror det blir sikkelig valsing istedenfor glassfiber hjulbuer da dette garrantert kommer til å sprekke, og hvis et dekk skulle revne så tror jeg hjulbuen min forsvinner rimelig fort :P

IMGP5834.jpg

Bare å feste fronten her nå

IMGP5835.jpg

Pussa å grunna med rusteteren ifra autoproducts nor

IMGP5836.jpg

IMGP5837.jpg

Gjort som alle andre, fjærna reservehjulbrønnen pga feste til bensinsystem og lettere å legge opp eksos :)

IMGP5838.jpg

Gått til innkjøp av sport skinn seter ifra tyskland, venter fortsatt på de, men handla meg noe kurrant skinn dørrtrekk for ikke så lenge siden.

IMGP5841.jpg

Fått ihus stikkakslinger fra ppf, så venter på diffen min nå så blir det å kjøre bil å bakstilling til surnadalen for en letter modifisering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Njaa, vært lite i det siste men noe er gjort :)

IMGP5845.jpg

Fronten er endelig på plass

IMGP5842.jpg

Fester til raddiator er laget

IMGP5843.jpg

Tilpasset litt i karosseriet for med tanke på grenrør å turbo

IMGP5846.jpg

Og valsing er på begynnt, kjøpte valseutstyr i fra gasoline, den gikk i stykker rimelig fort så den er lettere modifisert nå kan en si :P

IMGP5847.jpg

Også fått i hus noen deler, k sport understell og komplett skinn intriør, venter på startec baklyktene å diffen nå så begynner vi å ha alt vi trenger..

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har det skjedd en god del her, fått lakkert karosseriet og bilen har vært ned til Jørgen og Anders for litt bakstillings modifisering, camberjustering og 210 diff med sviktstål akslinger fra ppf :)

IMGP5854.jpg

Bilen nylakkert

317837_10150389655314385_741299384_8390580_339228069_n.jpg

Fikk hjem bilen og skulle begynne å montere bakluka, da vi fikk oss nok et kjedelig syn...

IMGP5857.jpg

Fått lakkert taktrekket mitt svart også, tror dette gjør seg istedenfor den forrige forferdelige fargen.........

IMGP5856.jpg

Kjøpte meg også noen startech baklykter :)

IMGP5855.jpg

En Gatebli fortjener vell også et aldri så lite anlegg, kjøpte meg noen nye front og hatthylle høytalere, og lagt opp kabler til en evt liten sub :)

IMGP5853.jpg

og noen andre diverse monteringsbilder :applause:

IMGP5848.jpg

IMGP5858.jpg

IMGP5859.jpg

Har vell også funnet ut omsider at jeg bare må bite i det sure epplet nok engang å legge mtech 2 bakfanger på hylla.. Så om noen trenger en mtech 2 bakfanger med nye fester er det bare å ta kontakt.. Samme om noen har en mtech 1 bakfanger tilsalgs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel tilfeldigvis ikke denne jeg møtte på henger på skei i surnadal nå før helga? :)

Stemmer nok veldig bra det ja :lol:

Hehe ja det med takluka er et stort mysterium, tok jo den luka som sto fra den forrige for den var den fineste, var ikke det første som slo meg inn å prøve montere den først for å si det sånn, regnet med at det bare var 1 type takluke :stupid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...