stef Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 Har 4 ledninger til starteren som de fleste andre. Har koblet: (se bilde) nr. 1 og 2 på "hovedpolen" nr. 3 på innslaget nr. 4 til jord. Kabel nr. 1 kommer direkte fra batteriet, har koblet en 80A sikring på den. Og den ryker hele tiden, er kun noen få turn på motoren så ryker sikringen. Er dette pga. jordingsfeil eller skal jeg rett og slett ikke ha noe sikring her!? Mvh Stefan
Virtual Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 Har 4 ledninger til starteren som de fleste andre.Har koblet: (se bilde) nr. 1 og 2 på "hovedpolen" nr. 3 på innslaget nr. 4 til jord. Kabel nr. 1 kommer direkte fra batteriet, har koblet en 80A sikring på den. Og den ryker hele tiden, er kun noen få turn på motoren så ryker sikringen. Er dette pga. jordingsfeil eller skal jeg rett og slett ikke ha noe sikring her!? Mvh Stefan Normalt så skal ikke være sikring på hovedkabelen som går fra batteriet til starteren. Men mulig at du har hvis batteriet ditt står i bagasjerommet.
aigin Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 P = U * I 12V * 80 A = 960 watt MAX Har du en starter som er på 1,2 KW (1200W), så passer den sikringen dårlig..
stef Skrevet September 14, 2011 Forfatter Skrevet September 14, 2011 Sier noe der aigin Hadde eg ikke litt tenkt på! Men er starteren på 1,2 KW da? Sikringen er forresten bare noe jeg har montert for å skjøte to ledninger. Mvh Stefan
aigin Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 Du skal ikke ha Sikring der.. En starter trekker så mye strøm ved innslag, at til og med 120A kan ryke ofte..
stef Skrevet September 14, 2011 Forfatter Skrevet September 14, 2011 Prøvde uten sikring nå, og det funket helt fint Takk for hjelpen ! Mvh Stefan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå