Gå til innhold

Skal bygge kasse: Ground Zero GZRW38SPL 15" råd?

Share

Anbefalte innlegg

Jeg vet der har vært mange tråder ang bygging av kasse,men jeg vil spørr om råd.

Har sett mye på dette med T-line kasser, er de virkelig vært bryet å lage? får man mye mer lyd ut av den type kasser?

kassen blir enten på 100,40,50 eller 85 liter, vet ikke om jeg skal ha bassrefleks eller ikke da jeg ikke har peiling på hva som egentlig gir best lyd til denne subben, forslag?

subben skal kjøre på en Dsl ra10 780Rms

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva du mener med T-line kasse, men åssen bil skal du ha denne i? 86 325ix? Vil i såfall anbefale deg bassreflekskasse, og da er det 100 liter som er riktig.

Er dette noe du har kjøpt?? eller har du planer om å kjøpe det? Har du ikke kjøpt ennå, så ville jeg anbefale deg en annen monoforsterker. Dls RA10 er knallbra den, men den blir litt svak til det elementet, du bør ha en som gir minst 1500w rms ved 1ohm ;)

Også får du kjøpt den suben ferdig i bassreflekskasse hos feks elutstyr.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute i dag og kjøpte subben, forsterker har jeg stående. snakka med bassbrothers og de sa at forsterkeren min ikke kom til og ha noen problemer med og kjører subben, så tror ikke jeg kommer til å kjøpe ny forsterker med det første. Vil gjerne ha 100liter med bassrefleks men vet ikke hvordan jeg skal få kassen inn i bilen :P?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 liter er ikke så stort da.... Lag den 35cm høy, og så bred du kan få den, og skrå inn mot seteryggen så burde det gå greit. Refleksrørene kan du med fordel ha opp i hatthylla ;)

har man refleksrøra fra kassen og hele veien opp i hattehylle? har 2 refleksrør som sitter i der nå men de går bare igjennom til bagasjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 liter er ikke så stort da.... Lag den 35cm høy, og så bred du kan få den, og skrå inn mot seteryggen så burde det gå greit. Refleksrørene kan du med fordel ha opp i hatthylla ;)

har man refleksrøra fra kassen og hele veien opp i hattehylle? har 2 refleksrør som sitter i der nå men de går bare igjennom til bagasjen

Da passer du på å få rørene på nye kassa til å stemme over ens med de som er der. Klarer du å treffe helt nøyaktig, så trekker du røret fra kassen og opp, og fjerner det som står der nå, men da kan det være greit å lage kassa så høy at den går akkurat inn under hatthylla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...