cube Skrevet September 15, 2011 Skrevet September 15, 2011 Har problemer med at varmen i min 318is tar veldig lang tid før den begynner å fungere i bilen. Noen ganger så virker det som varmen ramler ut og det blir bare kaldluft. Deretter går det en liten stund så er det kanksje varme igjen i varmeappratet i bilen. Det er ikke klimaanlegg i bilen. Hva kan det være som er feil?
oleo Skrevet September 15, 2011 Skrevet September 15, 2011 Lite vann på radiator og eller luft i anlegget.
hao Skrevet September 15, 2011 Skrevet September 15, 2011 Lite vann på radiator og eller luft i anlegget. +1
haakon85 Skrevet September 15, 2011 Skrevet September 15, 2011 Lite vann på radiator og eller luft i anlegget. Sier meg enig på den der. Opplevde akkurat det samme på min gamle Volvo 740. Der var det til tider slik at varmen kom og gikk alt etter hvilken vei man svingte. Fylte opp med kjølevæske og den varmet som en sauna!
cube Skrevet Oktober 10, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2011 Har ikke fått luftet denne ennå, men nå trur jeg det er på tide da bilens termostat har en tildens til å gå litt over standard driftstemperatur når man står i kø! Antar det nå er på tide å få luftet dette da det er nok kjøleveske. Dette gjøres bare ved å skru ut den lille skruen ved siden av påfyllingslokket å starte bilen? er dette nok?
hao Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 Ja, det er nok. La den stå slik til det slutter å boble. Etterfyll hvis det blir lite kjøleveske. Åpne for varme slik at du får med det som er av luft der også.
hao Skrevet Oktober 11, 2011 Skrevet Oktober 11, 2011 Skru varmapparatet på fullt så vannet får sirkulere der også i tilfellet det ligger luftbobler der. Har du varmapparat der du kan justere varme på begge sider?(2 soner)
cube Skrevet Oktober 11, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2011 Har bare den simple som du kun får varme opp med rutene eller nede med gulvet.
hao Skrevet Oktober 11, 2011 Skrevet Oktober 11, 2011 Har du varmapparat der du kan justere varme på begge sider?(2 soner) Har du en bryter på begge sider(altså 2 stk) du kan justere varme med. Rød og blå?
cube Skrevet Oktober 11, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2011 Nei. Eneste plassen å justere varme på er det hjulet med kaldt eller varmt og den er det bare en av. Stort hjul ikke slike små.
cube Skrevet Oktober 11, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2011 Testet nå og la den stå å bakke med lufteskruen helt av. Sto å bakken stabilt til det begynte å dampe ut av hullet og litt til. Er dette nok eller skal den stå å lufte mens det damper ut også? Evt hvor lenge bør man la det stå å lufte for å være safe? Luftet ca i 10 min.
oleo Skrevet Oktober 11, 2011 Skrevet Oktober 11, 2011 Du skal la motor stå å gå med lufteskruen løsnet (ikke avskrudd) og varmaapparatet på (full varme). Så skal du etterfylle kjøleveske til det i minimum >1 minutt kun kommer vann ut av lufteskruen UTEN luftbobler... Og motor bør være varm når du starter lufting... så slipper du å vente så lenge før termostat åpner. Hvis du har skruen helt av får du for det første unødvendig mye vann som renner ut samt at det kan bli plundrete å sette inn skruen hvis det kommer mye glovarmt vann ut hullet. Derfor løsner du bare skruen littegrann... ca 1 omdriing.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå