Dubbster Skrevet September 15, 2011 Share Skrevet September 15, 2011 Hei, gjelder 525 tdsen. Viss jeg starter bilen og rører visker hendelen, så går viskerene i 6- 8 sekunder. også stopper di hvor som helst etter det, og viss jeg først har rørt hendelen, så går den bare uansett om jeg slår dem av eller hvilket hakk jeg tar den i. Den går bare i 6 - 8 sekund i samme hastighet liksom og stopper etter det samme hvor den er da. Etter di har stoppet så funker dem ikke i d heletatt. Da må jeg stoppe og starte bilen på ny for og få nye 6- 8 sekund:P Hva kan være galt? hendelen? :/ Hadde tro på relee, så jeg fikk tak i nytt relee. Men var ekuratt likt:( Motor eller hendelen? Har egentlig ikke tro på at det kan være motoren men. Nå har jeg bare tvangskjørt relee, slik at di går hele veien uansett, også nappt ud sikringen til viskerne inni hanskerummet og lager en bryter der, slik at jeg kan skru di av og på (som og nappe ud å sette inn sikringen.) mens relee er på hele tiden.... Håper på å få fikset dette:/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aigin Skrevet September 15, 2011 Share Skrevet September 15, 2011 bytt ut motoren! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dubbster Skrevet September 16, 2011 Forfatter Share Skrevet September 16, 2011 Ok, Har lite lyst og bruke massevis med penger om det ikke er det som er galt. Har mer tro på hendelen jeg?... Tvangskjører relee så går jo viskerene fint hele veien. Må bare nappe ut sikringen for og få di av.:S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dubbster Skrevet September 16, 2011 Forfatter Share Skrevet September 16, 2011 .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet September 16, 2011 Share Skrevet September 16, 2011 Nå kjenner jeg ikke så godt til modellen, men tipper viskermotoren er noenlunde make bygd opp som til 3-serien og de fleste andre viskermotorer. Inn på motoren har du 4 ledninger: 1. Jord 2. Normal viskerhastighet 3. Høy viskerhastighet 4. Nullpunktsføler/bryter. Jeg vil tro at årsaken til at motoren går i 6 til 8 sekunder er for at releet venter på signal om at motoren går. At det tar så lang tid før den stopper, er nok en tidsbegrensing i releet, det vil si at det kutter for strøm til motoren hvis den ikke beveger seg innen denne tid. Dette er ganske smart, da det er mange viskermotorer som har avgått ved døden på grunn av viskerblader frosset fast til ruten. Jeg har reparert kontaktene til denne føleren/glideplaten i Vectraen jeg har. Egentlig ikke ment for å repareres, men det gikk meget bra. Motoren har fungert 3-4 år etter dette (og i Bergen!). Om dette lar seg gjøre på din vet jeg ikke, men om du likevel er i faresonen for å måtte bytte, kan det være greitt å sjekke om motorhuset lar seg åpne. På min viskermotor var det to stifter/børster som var brent opp. Tidligere eier har sikkert forsøkt å viske is av ruten... Jeg loddet på to nye kobberpinner, ikke ideelt, men for en motor som likevel var vrak var det greitt å forsøke. Men det enkleste er nok å kjøpe en ny en:) edit: La ved illustrasjon av hvordan viskermotoren på 3-serien er. Anette Augustinussen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet September 17, 2011 Share Skrevet September 17, 2011 Hadde nesten likt problem på min -97 modell... Viskerene fungerte, men stoppet opp overalt på vinduet. Noen ganger rett opp, andre ganger i ca 45 grader.... Byttet motor og alt ble 100% bra... Jeg hadde satset på visker motor bytte hadde jeg vært deg.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå