Daniel l Skrevet September 16, 2011 Skrevet September 16, 2011 manuell kasse. Det hele begynnte da jeg strammet bakre "gir kasseoppheng" selve labben som holder skålen oppe. Skålen som i der girstangen sitter. Jeg strammet denne fordi enkelte gir subbet i hardykoblingen. Dette forsvant da jeg fikk strammet skålen lengre opp, og da tok ikke girakslingen borti lengre. Men nå går ikke bilen i revers? Jeg prøvde å ta alt tilbake slik det skulle være, men den gikk fortsatt ikke i revers. det virker som at girstangen ikke klarer å komme langt nokk bort til venstre for så å gå opp i revers. Noen som har noe som helst formeninger om dette? jeg har vært under bilen, men finner ikke ut av problemet. Prøvd å flytte skålen, endre på girstangen(justerbar) , men ingenting fungerer. Giren er forresten en K-sport shortshift.
Daniel l Skrevet September 19, 2011 Forfatter Skrevet September 19, 2011 Kjøpte nye skiver,låsering og plastholder til girsystemet. den går fortsatt ikke i revers.
Joachim_M5 Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 Spøkelse i bilen? Må bære noe som tar borti et sted. Få noen til å sitte i bilen å "gire" når du er under å ser, tipper du finner problemet da. Er ikke overføringsstaget som tar borti noe ved girkassa da?
Daniel l Skrevet September 19, 2011 Forfatter Skrevet September 19, 2011 har holdt på i flere timer og prøvd å finne ut av det Prøvd også som du nevnte, at en person sitter i bilen og girer mens jeg ser hva som skjer under Det eneste logiske som jeg har kommet fram til er at stangen ikke får nokk press til venstre for å gå i revers. Men egentlig virker alt litt rart. kan flytte på giropphenget veldigmye. føles som at noe bøyes, men alt er fint under. Kan det være lite olje på kassen? den lekker litt olje, er ihvertfall fersk oljesøl på selve kassen under.
Daniel l Skrevet September 19, 2011 Forfatter Skrevet September 19, 2011 http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /46036.jpg vill dette hjelpe? står på gs at om girkasse opphengene er dårlig, er det lurt å bytte dem også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå