m47520d Skrevet September 16, 2011 Skrevet September 16, 2011 Har skranglelyd fra forstilling på ujevn veg og hastighet under 30. Har bytta støttestag uten at det hjalp.Er foringer på casterstag neste skritt?
Kure Skrevet September 16, 2011 Skrevet September 16, 2011 Når du sier skrangle lyd, tenker jeg med en gang på løse bremse skjold...
BRIO Skrevet September 17, 2011 Skrevet September 17, 2011 Singel el grus som blir liggende igjen i bremseskjoldet og lager skranglelyd er et kjent problem på e39 pre facelift. Søk litt på forumet så finner du masse info om det
m47520d Skrevet September 17, 2011 Forfatter Skrevet September 17, 2011 Det er rakling/klakkelyd som har økt i styrke utover sommern. Høres ut som en eller annen foring. Er merkbar ved sakte fart på grusveg og blir borte ved ca 30 km/t. Tror den er på begge sider men kanskje mest på venstre. Surt å bytte deler på måfå, hadde eu kontroll men de fant ingenting.
Kure Skrevet September 17, 2011 Skrevet September 17, 2011 Det er rakling/klakkelyd som har økt i styrke utover sommern. Høres ut som en eller annen foring. Er merkbar ved sakte fart på grusveg og blir borte ved ca 30 km/t. Tror den er på begge sider men kanskje mest på venstre. Surt å bytte deler på måfå, hadde eu kontroll men de fant ingenting. Ikke skrangle lyd altså... Hvis det er foring / kulebolt / endeledd som er dårlig, så er det jo bare å jekke opp bilen så høyt du kan, legge seg under og røske å dra i alle stag og ledd. Bruk av brekkjern kan være smart. Er det noe dårlig, så skal du høre det kanske godt... Lykke til
bjalle Skrevet September 17, 2011 Skrevet September 17, 2011 har du uorginale bremseklosser,de pleier å bli løse og klakker i caliperen på ujevn vei.er enkelt å sjekke,bare å bremse litt når du hører lyden.
Kønig Skrevet September 17, 2011 Skrevet September 17, 2011 Hei! Jeg har noe lignende selv på min E39 01 mod. Hverken Bavaria eller andre finner ut av det. Har prøvd mye selv også, uten hell. Har skiftet flere deler i forstilling uten hell. Så nå har jeg gitt opp.
Flextron Skrevet September 17, 2011 Skrevet September 17, 2011 Sjekk varme skjold på eksosanlegget.. Disse pleier å løsne og lage en klakkelyd..
jolly Skrevet September 18, 2011 Skrevet September 18, 2011 Om det er "raslelyd" som om du rister på et nøkkelknippe , så er det grus som har samlet seg i bunnen på bremeskjoldet. Det er så dustete konstruert at det blir en slags skål som grusen legger seg i. Hver gang du kjører over noe ujevnt , så skrangler dette mot aluminiumen....da får du denne lyden. Av med dekk....av me kalipper...av med skive....løsne to skruer på skjoldet (om du ikke har den stoppskiven på siste skruen - la den være for den må du ha.Tar du den av så er det vanskelig å bruke den omigjen) Dra skjoldet forsiktig ut så tipper jeg du hører småsteinene/grusen ramle ned. Du kan spyle , eller du kan bruke trykkluft. Monter tilbake så tipper jeg raslingen er borte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå