Gå til innhold

Bedre lyd i min E34 sedan?

Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en E34 sedan, med originale høyttalere + en dobbel 10" KICKER-basskasse i bagasjerommet. Jeg syns dette spiller ganske bra, men jeg vil gjerne ha vekk basskassa for å kunne bruke bagasjerommet til noe mer nyttig.

Men for å kompensere, tenkte jeg å skifte de originale høyttalerne i bilen, med noen billige erstatningshøyttalere fra f.eks a/d/s . Feks disse, eller kanskje disse.

Er ikke så kresen på lyd. Er glad i bass, men "dunk-dunk-dunk"-bass blir litt overkill. Vil ha god, fyldig lyd. Er disse høyttalerne greie nok?

1) Vil jeg merke stor forskjell ved å byttet ut org høyttalere med nye? Vil de nye gi merkbart bedre lyd? Mer "bass"?

2) Trenger jeg ekstern forsterker for å dra de nye høyttalerne? Vet at det er anbefalt, men *trenger* jeg det virkelig, eller fungerer det brukbart å bare kjøre høyttalerne direkte på spilleren?

Takker på forhånd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vill ha litt bass men ikke dunk-dunk så anbefaler jeg deg å ha en ekstern forsterker på komponent sett om du går får f.eks kicker ks eller rs serien, veldig fin lyd, men di vill ikke få så mye å gå på om di drives fra spiller og kan bli fort uklar lyd og litt skurre bass fra spiller ved høyere volum, så jeg ville prøvd det først så om ikke kansje kjøpt di sub kassene som heter "slim" eller noe, veldig tynne (har aldri hørt dem spille) så har ingen anbefaling men et alternativ om du vil ha nytte av bagasje rommet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet alle mine orginale 5,25" til Kicker KS-serien og koppla ut diskantene på toppen, jeg angrer ikke! :)

Tror absolutt du vil bli fornøyd med de Alpine høytalerne

Dette liker vi å høre :) Men driver du de direkte fra spilleren, eller er de koblet via ekstern forsterker?

Om du vill ha litt bass men ikke dunk-dunk så anbefaler jeg deg å ha en ekstern forsterker på komponent sett om du går får f.eks kicker ks eller rs serien, veldig fin lyd, men di vill ikke få så mye å gå på om di drives fra spiller og kan bli fort uklar lyd og litt skurre bass fra spiller ved høyere volum, så jeg ville prøvd det først så om ikke kansje kjøpt di sub kassene som heter "slim" eller noe, veldig tynne (har aldri hørt dem spille) så har ingen anbefaling men et alternativ om du vil ha nytte av bagasje rommet
Om du har E34 og er ute etter GOD lyd, er dette noe av det beste du kan gjøre:

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=11721

Ikke koster det mye heller..

Litt av poenget er på en måte å ha det så "enkelt" som mulig.. så jeg tror det blir til at jeg kjøper meg et sett alpina høyttalere og ser hvor godt spilleren min klarer å drive dem.. men tusen takk for svar, begge to! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjørte de i fra spilleren ganske lenge og funket helt greit, merkbart bedre enn orginalt.

Ok :) fint å høre.

Pr i dag kjører jeg jo som sagt org høyttalere + sub. I mine ører er lyden mer enn god nok. :) Men er likevel ganske spent på å se om nye høyttalere gjør meg like fornøyd som sub'en gjør pr i dag, hehe. Men takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begriper ikke at dere gidder å bruke både tid og penger på hattehylle høyttalere, bedre å bruke tid og penger på et skikkelig frontsett.

Kunne ikke vært mere enig, og når noen i tillegg kobler ekstern forsterker på HATTHYLLEhøyttalerene, da er det noe veldig galt, det er jo foran man sitter og kjører, det er også sånn at vi er skapt med et øre på hver side av hodet, og disse er vinklet litt fremover så da er det mest naturlig å ha høyttalere på hver side foran.... Men disse folka snur vel kanskje ryggen til når de er på konsert også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...