Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey, jeg har lyst til og sette inn en 325 motor, kontra en 320 som jeg har nå, hva må jeg gjøre ?

Må det byttes hjerne++ ?

også merker man stor forskjell ? er det verdt pengene ? :)

er snakk om en bmw 320 1992 modell bil

Setter stor pris på svarene som kommer.

Mvh Henrik

Skrevet

Om det er verdt pengene er vel litt vanskelig å si siden du ikke nevner pris på 325 motor. Om du skal bytte girkasse og drivlinje? Du merker forskjell, men det er ikke noe ekstremt..

Skrevet

Du kan jo se på koed. De ligger på 12-15.000 og da må du kjøpe lmm, eksos, lambda, og masse annen drit for å få den i gang.. De ligger på rundt 200k kilometer..

Skrevet

eller¨så kan du kjøpe motor og alt du trneger her inne på forumet av en eller annen som selger;) er ikke all verden å bytte.. trengs bare litt tid;)

Skrevet

om du skal bygge om så anbefaler jeg att du har en komplett bil som du bytter over alt ifra. som fex. bremser, motor og gear, ledningsnett, hjerne, dempere, drivverk osv. kjøper du alt fra her og der er du ikke sikker på om du har alt, + att de blir sikkert dyrere :S og om du da har en komplett bil så ver du att alt funker :)

Skrevet

Jaja er nokk det beste, men jeg lurte egentlig på om det bare er og bytte kun motor ? ikke hjernen ledningsnett +++

For sitter jo en 320 motor i fra før, så eneste som er forskjell ifra en 325 kontra 320, er vell kun boringen i sylinderne ?

Skrevet

mja. er ikke hjernen også annerledes da? med tanke på hvor mye luft som skal inn og ut og bensin osv?

Skrevet

må nok ha med ledningsnett å hjerne, lette hvis du finner deg en ''delebil'' enten i norge eller sverige, er igrunn ganske enkelt å bytte motor, men burde prøve å finne deg en b25 24v, å hvis du ikke skal godkjenne det kan du jo kjøre med 2 liter drivverk, da røsker det jo ganske greit.

• 2 weeks later...
Skrevet
Jaja er nokk det beste, men jeg lurte egentlig på om det bare er og bytte kun motor ? ikke hjernen ledningsnett +++

For sitter jo en 320 motor i fra før, så eneste som er forskjell ifra en 325 kontra 320, er vell kun boringen i sylinderne ?

Bare bytte motor, men du må ha med lmm. Ledningsnettet sitter fast i motoren og hjernen i andre enden.

Servo, AC og dynamo må flyttes over.

Lamda er usikkert om du må bytte. Varierer litt.

Plug and play. men den er ikke godkjent slik da uten at du skifter understell og slikt som nevnt over.

Samtidig er det stor forskjell på forsikring fra 320 til 325 og ingen kan se forskjell på 2,5l kontra 2,0l annet enn diameter på lmm som er 12 mm større på 2,5 l. Men ULOVLIG :police:

Pris på motor er ca 8000.- som du nevnte. Mulig du da må kjøpe lmm i tillegg.

Skrevet

Ja, den går fort ut på hvært gearet.

Men det er diffen som gjør det da. 3,45 i stedet for 3,15 som er riktig til 325.

Artig er det i alle fall

Skrevet

Aha, det høres digg ut, vurdere sterkt motorbytte, bare og rope ut om noen har en 325 motor, med hjerne og ledningsnett da, som ikke har gått så alt for langt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...