Hansen_ Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 Hei! Opplevde for noen dager siden av bilen min begynte å oppføre seg rart vedrørende låssystemet. Det første jeg la merke til var at "Harlem-låsen" (lock doors after driving off) ikke ville åpne dørene etter at jeg tok ut nøkkelen fra tenningen. Da jeg skulle låse bilen ville ikke dørene på høyre side la seg låse via sentrallås. Tilsvarene ville ikke dørene på venstre side låse seg opp. Alle dørene lot seg låse manuelt ved å trykke ned "pinnen" på innsiden. Men ingen av dørene lot seg åpne fra innsiden ved hjelp av dørhåndtaket. Trodde dette var mekanisk og dermed uavhengig av elektronikk? Førerdøren var til slutt den eneste døren som lot seg åpne, og da ved bruk av nøkkel fra utsiden. Det at man er innesperret i bilen vil jeg se på som en sikkerhetsmessig feil. Spesielt med tanke på at jeg kjørte bilen med "Harlem-lås" på og førerdøren låste seg. Måtte da ned med vinduet og åpne døren fra utsiden ved hjelp av nøkkel. Hvis noe skulle skjedd på veien så vil jeg anta at dette ville skapt en del negativ publisitet for BMW? Kort fortalt: Venstre dører lot seg LÅSE av sentrallås. Ingen lot seg ÅPNE verken via sentrallås eller manuelt fra innsiden. Etter litt feilsøking viste det seg at en sikring var gåen. Og for å si det mildt, det å bytte sikringer i E90 uten mulighet til å åpne passasjerdør foran er en akrobatisk utfordring. (sikringsboksen er plassert bak hanskerommet) Er dette meningen? Om kurs nr 57 (15A) ryker så må man ligge opp-ned i passasjersetet med hodelykt føle seg fram til hvilken sikring man skal ha tak i? Og hvorfor er det 4 sikringer som har med sentrallåsen å gjøre? Og hvor eksepsjonelt tullete er det at man ikke får åpnet dørene manuelt fra innsiden om en sikring ryker?
Silverboy Skrevet September 19, 2011 Skrevet September 19, 2011 Er nok en låsekasse som er gåen, medfører ofte sikringsbrudd. Norsk bil under 5 år og du får det nok på garanti men enig, kan være litt skummelt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå